Grönt slem med blod i!
Är det någon här som vet om det är dåligt står ha lite ljusgrönt slem med lite blod i? Jag vet det låter äckligt! Har ont i huvudet också och känner mig febrig. Är även förkyld och täppt i näsan. Är det dåligt om man har blod i slemmet?
Kan vara att du hostar eller så och det då blir jobbigt för halsen så det kan bli sår, men ring till 1177 och rådfråga sköterska så det inte är allvarligt, men kan vara ifall du hostar, så var det för mig och sambon då vi mådde som sämst i höst förskylning, vi hostade så det blev blodsmak i munnen
Arsatazz hamsteruppfödning
#1 Slemmet kommer inte när jag hostar utan när jag måste spotta ut det (är väldigt slemmig).
Okej, men kan vara att du fått sår eller så, för på nåt sätt får du ju upp slemmet i munnen för att spotta och kan ha blivit ett litet irriterat sår men ska inte vara nån fara. Men är du orolig så ring 1177, sjukvårdsupplysningen och kolla ifall du måste till HC för koll
Arsatazz hamsteruppfödning
Låter som att det kommer från näsan. Snoret är ju lite lätt grönt då man har en infektion i kroppen och blodet kan vara från irriterade nässlemhinnor.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Är det bara lite blod är det ingen fara, speciellt när man är förkyld och snyter sig eller hostar så går det ju på slemhinnorna. Är bara att försöka att ta det lite lugnt med att snyta och hosta (vilket kan vara lättare sagt än gjort) Se till att du dricker väldigt mycket för det gör slemmet tunnare. Undvik bara mjölkprodukter då det har motsatt verkan.
Kommer slemmet från lungorna eller näsan? Om det kommer från lungorna tror jag du behöver ett läkarbesök.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus