När säga "jag älskar dig"?
Hej! Nu låter jag kanske fjantig men när tycker ni det är "läge" att säga jag älskar dig till sin kille för första gången? Vi har dejtat i ett par månader och vi blev tillsammans för ca 1 1/2 vecka sedan.
Jag sa det till min kille samma dag som vi blev tillsammans, och sen varje dag sen dess.
När du är säker på att du faktiskt älskar honom.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Nu har jag noll erfarenhet, men tänk inte så mycket på det. Ta det som kommer. Jag tycker det blir mer speciellt så, istället för att "planera" när man ska säga det.
Jag och min kille sa under en och en halv månad efter att vi blivit tillsamman bara "Jag gillar dig."
En dag när vi var lite onyktra råkade det slinka ur mig, "Jag älskar dig."
Hans ögon lös upp av lycka. "Jag älskar dig med."
Ta det som det kommer. Känns det rätt känns det rätt, även om det skulle vara i bilen påväg till affären!
Min pojkvän sa det till mig när vi varit tillsammans i drygt 5 månader, fram till dess hade vi bara sagt att vi tycker om varandra.
Jag är som så att kommer "jag älskar dig" inom ca. 2 månaders tid så går jag därifrån, jag anser att man inte känner en person tillräckligt vid det laget för att kunna säga de orden.
Men sen är jag väldigt försiktig med de orden och säger de verkligen inte i "onödan", för mig ligger det mycket vikt i orden och de ska inte tjatas ut eller sägas bara för att. Likväl som jag är väldigt noga med orden "jag lovar", man säger det inte om man inte menar det och kan hålla det.
Jag är livrädd att säga det till min kille.. Vi har bara vart tillsammans ett par veckor men jag hade lätt kunnat säga det nu, vi dejtade i ett par månader innan så jag vet att jag älskar honom, min rädsla är dock att han inte säger det tillbaka:/
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Nu skrev jag ovan att man ska ta det som det kommer, men jag skulle samtidigt inte säga det efter bara några veckor in i förhållandet. Om min partner skulle säga det så tidigt så skulle jag bara backa ifrån henom och kanske rentav avsluta förhållandet. Jag skulle bara se det som att det är förälskelsen som talar och jag skulle inte ta henom på allvar och bli lite "skrämd" (eller hur jag nu ska förklara det). Nu kanske man kan älska någon efter en så kort tid, men jag är för oromantisk för att tro på det.
Säg det när det känns rätt och naturligt att säga det. Vi sa det 2,5 månader efter första dejten. Men då hade vi träffats nästan varje dag från första dejten och fram till dess. Vi blev tillsammans redan första gången vi träffades irl. Pratat i tele och chatt en tid innan.
Säg det när du menar det och när du känner dig redo att säga det :)
Min ena partner sa det till mig tidigt och det är inte upp till mig att avgöra vad hen känner för mig och hur tidigt hen känner det.
När man själv känner att de tpassar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kommer när det kommer :)
Jag sa det till min pojkvän när jag var i Grekland i augusti, drygt en och en halv månad efter att vi blev tillsammans.
Sa det i stil med "det räcker inte med att säga att jag tycker om dig längre, för jag älskar dig"
Jag vågar inte säga det längre. Den enda gången som jag känner att jag varit riktigt ärlig om vad jag kände fick jag veta att inte kände det samma och därför ser jag hellre att han säger det först.
Skulle ändå säga att man ska säga det när det känns rätt.
Haha, säg det om du känner så helt enkelt. Min fästman sa det till mig redan första dagen då vi blev tillsammans, men då hade han ju iofs varit intresserad av mig i mer en ett års tid med.Jag sa det till honom lite senare när det kändes bra för mig. Kärlek djupnar såklart med tiden, men jag skulle nog ändå påstå att jag älskade min kille redan när vi blev tillsammans, annars skulle jag aldrig ha kysst honom ;). Kärlek är vackert och jag tror att vi generellt är lite för rädda för att visa de vi älskar hur mycket vi älskar dem, tyvärr.
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
När man är riktigt säker. Min pojkvän sa det efter vårat första bråk efter några veckor och jag var redo att dra.
''Vet du ens om att jag älskar dig?''
Slutade med att vi båda satt och störtbölade tillsammans. Tillfälle är viktigt! Jag VISSTE redan innan att jag älskade honom, men var osäker på om det var besvarat och ville dra ut på det, precis som jag undvek att berätta att jag hade känslor för honom.
Det är som sagt väldigt stort att älska någon.
Aldrig. Håller spänningen vid liv.
Jag sa det dagen efter vi blev tillsammans. Förälskelse kommer (oftast) direkt, då tycker jag personligen att det är ok att kalla det "älska", den djupare kärleken tar dock ett tag att utvecklas, när nyförälskelsen gått ner och så. Det är ju ofta då det tar slut, när det inte går över i en djup kärlek, utan bara försvinner (det handlar ju om hormoner och sånt) Men för mig är "jag är kär i dig" mycket mer laddat, och det säger jag sällan! Dock är ju sånt helt personligt! Skulle någon säga "jag är kär i dig" direkt skulle jag nog också backa undan, men det är för att min syn på den meningen nog är som vissas syn på "jag älskar dig". Min personliga syn är att man kan älska någon utan att det har något mer kärlek att göra! Jag älskar min hund, mina föräldrar, mina reptiler, mina vänner, men jag är bara verkligen kär i min pojkvän (snart sambo, är så lycklig att jag inte kan sluta säga det till alla, hahaha) Dock är ju som sagt det här min extremt personliga åsikt! Så ingen får för sig att det är så jag tycker det ska vara! (Man kan aldrig vara tillräckligt noga med att förklara det!)
Medarbetare på Skor iFokus
Jag sa till min kille att jag älskade honom när jag verkligen fick en sådan känsla, det tog ungefär 2 månader in i vårt förhållande, sen dess har jag sagt det varje dag :)
Jag sa jag älskar dig till min kille långt innan vi blev tillsammans.
Det kommer så naturligt för mig att säga det till dem som står mig närmast och vi var väldigt nära vänner innan vi blev tillsammans så själv klart sa jag det till honom då.
Jag tror inte på att kärleken är begränsad vara, inte känner jag mindre för mina nuvarande vänner om jag lär känna en till person som jag klickar med, inte älskar jag mina två första syskon mindre efter jag fick ett tredje.
Kärlek är något stort och fint vars betydelse inte minskar för att du säger det till många, om du verkligen menar det så kan det aldrig vara fel.