Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 1835 ggr
Catta-
1

Har du Facebook(eller liknande)?

Som rubriken lyder. Har du det och varför? Jag blir väldigt stressad av sådana sociala sidor och kan känna att det blir mycket tävling om vem som har flest vänner, kommentarer och "likes". Jag har väldigt få vänner och de närmaste är inte medlem på såna sidor eller är inloggade sällan. Jag mår väldigt dåligt i perioder och kan då börja jämföra med mina "vänner" på FB som får 100 kommentarer så fort de skrivit något och då får jag lite ångest och vill hitta på något stort bara för att få respons och bli sedd. Känns jätte löjligt och jag har funderat endel gånger på att inte vara medlem på såna sidor just pga stressen att det är viktigt att bli sedd.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Stallmima
0

Har Facebook men funderar på att lägga ner. visst finns det mycket bra sidor där men har tröttnat lite på att alla vill synas.

Fridaaaa
0

Jag har facebook. Hålla kontakt med folk, diskutera olika saker i diverse grupper, finns loppisgrupper mm också att fynda på. Så många olika anledningar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Allt oviktigt
0

Jag avaktiverade mitt konto på facebook för rätt många år sedan. Brukar öppna upp kontot ca en gång per år och inser alltid fort att facebook inte roar mig.

[Oceansoul]
0

Har FB mest för att hålla kontakt med vänner och framförallt släkt eftersom att nästan hela min släkt bor utomlands. Jag skulle önska att jag kunde ta bort kontot eftersom att jag inte vill att social media ska äga mig på det sättet och ha massor med information om mig.

[Torpedtass]
0

Facebook och Instagram, det sistnämnda används mest som komplement till vår hemsida.

Facebook är för att hålla kontakt med folk samt hålla mig uppdaterad om draghundsporten då klubbarna oftast lägger ut allt där istället för hemsidan.

[SisselaJ]
0

Ja jag har Facebook och jag gillar det. Rensar regelbundet bland mina vänner och lägger sällan upp statusar eller liknande. Men gillar att hänga med, Facebook ger mig ganska mycket information utöver mina vänners statusar. Länkade artiklar, videoklipp och nyheter som kanske annars inte kommer upp på nyheterna. Men jag kan dock hävda att jag har ett bra förhållande till Facebook och känner inte samma press som du. Om du känner sån press över det hela borde du testa att vara utan åtminstone en vecka.

Catta-
1

Jag har faktiskt raderat alla mina vänner nu. De som är viktiga för mig kan kan hålla kontakt med på andra vis. Men jag har kvar kontot då jag gillar att vara ute i vissa intressanta grupper.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Everlyn
3

Jag blev jättestressad av att ha facebook, jämförde mig med folk hela tiden och tänkte att "alla verkar ha så roligt jämt"..  Fick en klump i magen varje gång jag satte mig vid datorn så till slut bestämde jag mig för att inaktivera.
Nu har jag haft min facebook inaktiverad sen förra sommaren och jag tycker att det är jätteskönt så har inga planer på att aktivera den igen.

pyromanen
0

Har fb och det berikar mitt liv! Bor långt 60 mil från släkt och många vänner men har faktiskt på senare år även börjar kommunicera med såna sim bor nära. Det är ett enkelt sätt att hålla kontakten med många och jag får många bra skratt. Det med tävlandet och skrytandet tyckte jag var värst nör det var nytt med fb, nu tycker jag det har lugnat ner sig rätt mycket. Kan säker variera mycket ickså efter vad det är för "Typer" man känner. Om nån är jobbig på fb kan man ju ta bort hen eller dölja så man slipper se. Sammantaget så är fb något positivt för mig och jag blir definitivt inte stressad av det. Om man känner man mår dåligt av det, då är det väl jättebra att avstå!

[Devya]
2

Om man inte klarar av att vara medlem på fb så borde man avstå. Det finns inget som säger att man måste vara medlem där.

Fridaaaa
0

Just det instagram har jag med 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
0

Inget FB för jag förstod att jag inte skulle orka med folk. Inte instagram för jag är inte intresserad av att ta bilder. Men jag är en rutinerad twittrare av stora mått.

>>>Malum domesticum<<<

Jessicahagstrom94
0

Jag har Facebook och kollar dagligen för annars känns det som att man missar allt.. det är där jag får reda på det mesta och det är där roliga bilder osv dyker upp, det är även där dom flesta skriver till mig och aldrig via sms nästan.

Har instagram också för jag gillar att ta bilder, har även snapchat för det är som sagt kul med bilder.

[Lilyz]
0

Jag har facebook och gillar det, blir inte alls stressad eller så. Det bästa med det tycker jag är alla roliga videoklipp och andra humorsaker som delas. 😃Att läsa om vad folk ätit till frukost eller vad de ser på för tv-program är mindre kul men man måste inte läsa allt som står. Själv skriver jag väldigt sällan uppdateringar, vill inte att alla ska veta vad jag gör. 😉

fruktgumman
1

Inget facebook och har aldrig haft behov av att skaffa det. De jag inte har möjlighet att träffa föredrar jag att ringa om jag vill kontakta dem.