Ta mod till mig
Hej på er! Nu är det såhär att jag har haft underlivs problem sedan ett tag tillbaka och nu känns det som att jag bara måste gå till gynekolog innan jag blir vansinnig ^^' men jag har aldrig varit hos en gynekolog innan (jag är 22) och jag måste säga att det tar imot att ringa och boka tid. Det känns väldigt otäckt men jag har börjat inse att jag måste! Har ni några stöttande ord så skulle det uppskattas mycket!

Jag var också "sen" med att gå till gynekolog. Det värsta var ens egna tankar innan. Själva besöket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig. Du ska väl snart gå på livmoderhals-koll också, så du kommer ändå att vara tvungen att gå til gynekolog om inte så länge. Lika bra att få det första besöket överstökat. Tänk om de t.o.m kan hjälpa dig så du inte har de där underlivsproblemen längre.
Att gå allra första gången är alltid hemskt. Minns min första gång och tankarna innan.
Men under besöket var det inte så läskigt längre. Utan dom är van och säger du att det är din första gång så brukar dom bli mer försiktiga och förklara exakt allt dom gör.
Tänk så skönt när det är gjort och du har fått hjälp med ditt problem! Lycka till, du vågar!