Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 3855 ggr
Nymphadora
2

Opalescence Go tandblekning

Någon som har provat Opalescence Go tandblekning? Säljs hos tandläkare för ca 150 kr per gång (med engångsskenor och blekgel) och ska användas 60-90 minuter. 

Jag har superkass emalj och har alltid trott att jag inte kan bleka tänderna eftersom det är skadligt för emaljen, men var hos tandhygienisten idag och hon tyckte att jag skulle testa denna. Hon trodde att tre omgånger skulle vara lagom för mig. Är det någon som har testat och vill dela med sig av sina erfarenheter?

[rumelle]
0

Jag har testat. Tror att jag gjorde tre omgångar också. Jag har ganska ljusa tänder naturligt så det blev ju inget jätteresultat men då jag bara var ute efter att ljusa upp dem någon nyans så blev jag nöjd med resultatet. Se dock till att inte ha så mycket annat att göra medan du använder dem för saliven kan börja rinna något fruktansvärt och blekningen smakar blä. Men funkar bra om man ligger framför TVn och ser på en film medan man bleker. :)
Ett tips är också att skölja med fluor dagligen medan du bleker, för att förhindra att du får isningar.

Nymphadora
0

#1 Tack för tipset! Jag har som sagt jättekänslig/kass emalj så ilningar skulle inte funka. Jag får så ont att det skär i hela skallen när det ilar.

[rumelle]
0

#2 Ös på med fluor isåfall! Helst någon med 0,2% styrka, det är det starkaste på marknaden, t.ex. Flux eller Dentan. Om du skulle få problem med ilningar så bör du nog göra ett uppehåll med blekningen. Dock brukar det inte vara något farligt, bara obehagligt. Och ilningarna brukar gå över.

[Thiah]
0

Tänk på att alla delar av en tand kanske inte bleks. jag har t.ex lagningar på främre delen av några tänder och dessa lagningar skulle inte blekas. Jag skulle alltså ha ljusare tänder med mörkare/gulare lagningar på.

Blanksteg
0

Jag kör på oil pulling istället för att använda tandblekningsmedel osv. Vet inget om det som du funderar på att köpa, men antar att oil pulling är snällare mot tandköttet då man bara använder kokosolja/sesamolja/olivolja, alltså naturliga grejer. Googla på det så finner du info om det. Jag har inte kört det så regelbundet så har inte märkt någon större skillnad än vad gäller färgen på mina tänder (men man blir snabbt bästis med tandläkaren av det). Men kanske värt att testa. Ju oftare desto snabbare resultat.

Nymphadora
0

#5 Jag är ett fan av kokosolja. Hade ingen aning att det gick att använda för detta. Ska kolla upp oil pulling och se om det kan vara nåt. Tack!

H1N1
0

Jag hade mycket missfärgningar och ville bleka tänderna, så jag frågade en kompis som hade testat Opalescence, men hon sa att det sved i tandköttet. Tog från smilodent istället och är väldigt nöjd med det.

[rumelle]
0

#7 Det är inte ovanligt att det svider om man får blekningen på tandköttet, men det är inte farligt och går över ganska snabbt om man bara sköljer bort blekningen med en gång. Har själv varit med om att det har hänt och det kändes ungefär som att tandköttet frättes bort. Det syntes dock ingenting och gick över inom 10-15 inuter efter att jag sköljt bort blekningen.

ChristineL
0

Jag skulle köra på oilpulling, tänk på att flour är giftigt även om det är bra för tänderna.

Nymphadora
1

Låter väldigt creepy med frätande tandkött! Jag stör mig egentligen inte särskilt mycket på att mina tänder inte är pärlvita, så det kanske räcker med en naturlig behandling. Ska kolla upp oil pulling istället.