Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1546 ggr
hhejlollo
0

Romantisk middag - vad?

Nu är det så att jag vill bjuda min kära kille på en romantisk middag, frågan är bara vad jag kan laga? Har ni några tips? Spelar ingen roll vad det är bara jag kan få lite hjälp på traven! Gärna något som passar till vin!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Surpan
0

Vad sägs om baconlindad kyckling fylld med smaksatt färskost? Enkelt och smidigt, in i ugnen bara. Lite klyftpotatis och rödvinssås till det! 🙂

/Surpan

[Daisy-Moa-Elsa]
1

Är du inne på baconlindad kyckling är den här kalasgod och enkel att göra

http://www.arla.se/recept/kyckling-med-parmaskinka-och-balsamsas/

Surpan
0

*blir hungrig* vilket spännande recept #2!

/Surpan

ChristineL
1

Helstekt oxfilé med rödvinssås (naturligtvis på samma vin som ni sedan dricker till maten), potatisgratäng och grönsallad.

Till förrätt kan man göra en enkel sparrisomelett med rökt lax och till dessert glass, pannacotta, créme brulé eller vad man nu kan tänkas gilla.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#3 försvinnande gott å man bör dubbla såsmängden man gör  😛

[Thiah]
0

Jag brukar göra lasagne. Det är enkelt, maken älskar det och det brukar bli kvar till dagen efter.  Hans favorit är tex mex lasagne. 

Dessutom är det hyffsat billigt att laga lasagne vilket jag uppskattar.

[xMondSy]
0

Förrätt: Bruschetta
Varmrätt: Baconinlindad kyckling fylld med Philadelphia (Smaksatt) som serveras med potatisgratäng eller klyftpotatis med bearnaise. Glöm inte en liten sallad bredvid också ;)
Efterrätt: Gör en liten marängsviss. Blanda lätt tinad glass med krossad maräng, skivad banan och ringla sedan över choklad :)
Annars gör du en kladdkaka och serverar med glass eller grädde. 

Vióla :)

Jojaton
1

vad gillar han för mat? tycker han bäst om rött kött, fisk eller fågel? potatis, ris eller pasta, eller massa grönsaker? gör något du vet han tycker om och fokusera på att duka mysigt, lägga upp maten fint osv! :)

Johanna - Instagram