Det bästa p-pillret?
Nu måste jag ju (tyvärr 🤮) gå på p-piller då jag är allergisk mot kondomer, tjoho.
Har fått prionelle men insett att det är rent skräp. Dels har min migrän ökat, jag har fått hjärtklappningar oftare, tröttare och fått ökad aptit.
Känner dessutom två som blivit gravid trots prionelle och nu misstänker även jag att jag blivit det (igen!).
Så efter gravidtestet som jag ska ta när jag samlat mod så tänker jag byta.
P-stav och spiraler o dyl som måste sättas in av gyn är helt uteslutet.
Vad är det bästa p-pillret enligt dig? Vill helst inte ha något som ökar risk för blodpropp o dyl..
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Har bara provat Prionelle, men jag har inte fått några biverkningar, så jag tycker det funkar bra för mig.
//Jessie
Det finns ju latexfria kondomer också.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#2 Funkar ej, svider som eld.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

P-ring?
Visst måste den sättas in, men det gör man själv :) Inte värre än att sätta in tampong eller menskopp enligt de jag pratat med.
Hormonerna verkar lokalt på ett anat sätt än piller, så mindre risk för biverkningar🙂
#4 Tack för tipset men blir lite för känsligt för mig. Kan inte ens sätta in en tampong längre :/
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
jag åt creazette ett tag. Blev ett hormonellt monster dock, men det blir jag av allt som pumpar hormoner genom hela kroppen, speciellt de utan östrogen!
Medarbetare på Skor iFokus
Alla tycker olika. Men tycker att det du beskriver nu låter som att blodtrycket har åkt åt fanders. Då kolla blodtrycket. Om du vill ha något som liknar stav och spiral är det cerazette. Men jag får mellanblödningar och sköra slemhinnor. Men säger inte att det blir så för andra.

Memento mori

Medarbetare för Julen
P-dator?
#7 Har testat det och det funkar verkligen inte.
Haha, mitt preventivmedels-tillstånd är riktigt kaos, när kommer de manliga p-pillren egentligen? 😎
#8 Det vore väl det optimala faktiskt, men känns lite hokuspokus och vill inte riskera något.
Är det någon här som faktiskt har testat?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tyvärr är det högst individuellt.. Det enda p-pillret jag inte haft negativa bieffekter av är Zoely..jag var bland de första 50 som testade det i Sverige så var skeptisk i början men har mått väldigt bra. Käkar inte p-piller av den orsaken som de flesta gör dvs. att inte bli gravid utan pga. att mensen i sig var ett helvete för mig.. Nu kan jag leva normalt äntligen.. den värsta smärtan sitter bara i under en dag nu istället för flera dagar.