skönhetsoperationer
Hej skulle vilja veta vilka olika "skönhetsoperationer" som finns för att ändra utseendet (ansiktet då) Vill inte ha en massa kommentarer om att man är fin som man e eller liknande för det stämmer inte Men iaf tack på förhand
Operationer är jag inte haj på, men ville nämna tatueringar.
Man kan tatuera sina ögonbryn, eyeliner-området, läpparna för att se sminkad ut. Jag har funderat på att använda det för att fylla ut ögonbrynen(om jag vinner så mycket pengar att det känna ok att spendera på).
Har du sett sminkförvandlingar på nätet? En idé är att göra sådana för att försöka efterlikna operationer du funderar på(t.ex. kindben, näsa) innan du bestämmer dig. Kan vara värt att be ett proffs om hjälp med det med.
Hoppas det inte var OT.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Du kan ju operera näsan, hakimplantat, operera öronen, botox lite här och var och sen kan du ju fixa tänderna
Kan väl säga såhär, det finns ingenting du inte kan göra. Ta bort och lägga till, jämna ut, skrynkla ihop, förstärka, förminska. Du kan ju till och med operera in saker i ansiktet så det ser ut som horn.
/Christine
#1 vet du var man kan göra sånna smink förvandlingar? #2 hur menar du fixa tänderna? #3 vill bara förändra lite grann inte så att folk inte känner igen mig haha
#4 I Sverige? Ingen aning. Men det måste gå att efterlyssna sminköser som är bra på sådant.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#4 jag menar tandställning och tandblekning
Ditt värde sitter inte i hur du ser ut.
Tänk på det en stund.
Vad skönt att det är så mycket viktigare hur då är som människa.
Är du snäll?
Bryr du dig om andra?
Tar du dig tid för andra?
Det är långt mycket viktigare att du är en bra människa, både i ditt eget liv och andras än att du ser perfekt ut utseendemässigt.
En fin näsa, vackra ögon eller en smal kropp är inte vad som hjälper ochh stöttar andra när de mår dåligt, gör dig en bra kompis, bra flickvän som folk oavsätt problem vet att de kan lita på, om de bara gillar dig för hur du ser ut så är de inte mycket att ha i alla fall.
I en bra relation, oavsätt om det är en romantiskt sådan eller, vänskaplig, en relation du bygger upp med folk du umgås med i skolan/jobbet, med familjemedlemmar, så ska inte fokusen ligga på att hur folk ser ut, eller hur?
Det är inget mått att gå efter när det gälller att se om man har det bra tillsammans, tillför något i varandras liv.
Sen kroppen är bara en del av dig, den kommer att förändras genom hela ditt liv, hur kommer du att ställa dig att bli gammal om du inte kan acceptera det?
Har du turen att bli gammal, så kommer din kropp att förfalla, finns inga skönhetsoperationer som kan stoppa det helt, så att gå in på den banan som lösning på att man har problem med hur man ser ut är helt galet.
Så släpp nuet att vara snygg som mål, det är ett ouppnåligt mål.
Alla oavsätt hur snygga de är efter normen, blir gamla och fula med dagens sätt att mäta skönhet.
Så mycket bättre att veta att man är bra åndå, att en värde inte sitter i det, vilken panik och ångest man slipper över att åldras.
Att vara snygg är inte lika med att man är en bra människa, att man måste vara snygg för att duga.
Ungdom är inte heller lika med att man duger.
Annars kunde vi ju lika gärna ta livet av oss när brösten börjar hänga och rynkorna kommer.
Jag förstår att du mår skit, du har gjort en rejäll tankevurpa där du köpt helt och hållet att skönhet är lika med ditt människovärde.
Så du vet säkert att du inte är så ful som du känner dig, du känner verkligen att du inte räcker till som du är pga av hur du känner för ditt utseende.
Men det är fel!!!
Du kan vara ful som stryk, det spelar ingen roll, du är fortfarande bra som du är.
Hur du ser ut har inget med saken att göra.
Hur du ser ut har inget med att göra att jag verkligen känner med dig som mår så dåligt.
Jag vet inte hur du ser ut och jag bryr mig inte.
jag vill hjälpa dig för att jag ser en person som mår skit, som inte ska behöva må så.
Visst finns det människor som går och dömmer ut folk pga deras utseende, det betyder inte att de har rätt.
Tycker du att det är rätt?
Att jag ville se dig på bild innan jag bestämde mig om jag ville skriva det här till dig, om du var tillräckligt snygg i min smak för att jag skulle veta om jag ville hjälpa dig eller inte?
Om vi alla var blinda, vad fan skulle uteende betyda då?
Det är bara människans sätt att försöka hålla andra tillbaks, försöka hävda sig själv med att få andra må dåligt.
Det är bara genetik som gör att folk ser ut på ett eller annat sätt, det inget att applådera att en del är långa och smala lika lite som det är att att häckla något för att de är kort och tjock.
Att ta sig tid att bry sig om andra, att var en god, omtänksam, medkännade och accepterande person, det är tar någoting av en person, eftertanke medmänskighet, det är är värt att hyllas.
Vad är viktiagste för dig i en relation, att din mamma och pappa är snygga eller att det accepterar och älskar dig för den du är?
Att personer i din omgivning ser dig som en helhet, en person med starka och svaga sidor och tycker du är bäst för att du är du?
Att det är det som gör att de vill ah en relation med dig?
Eller att de tycker att du är bra jävla snygg så länge du är ung och vacker?
Inte skulle ge dig en tanke när du blir gammal och i deras ögon inte lika bra, viktig längre,?
Och skulle bara se rätt igenom dig för att du i deras ögon är du bara är en gammal tant och inte intressant längre för att du inte är ung och snygg?
Är det så du ser på gamla och med samhällets mått att mäta människor som är fula, att de är mindre värde för det?
Jag hoppas att du kan hitta en väg att acceptera dig för den du är, att lägga din värdering hur du är som människa på hur du är som person.
Hur kul är du att ha som kompis, flickvän om allt du tänker på är hur snygg du är eller inte, osäkerhet är inte sexigt.
Jag menar att hjälpa dig, menar inte att låta hård, men självömkan kan ta kol på förhållanden, ingen kan ge nog med bekräftelse till en annan så det kan tycka om sig själv enbart pga av det.
Hur skulle du tycka det vara att ha en kompis/kille som hela dagarna i ända behövde höra att de vara snygga för att tro på att du tyckte om dem?
Men aldrig riktigt trodde på det, för de kände att de aldrig dög för att de inte såg ut som en supermodel?
Det skulle nog bli jävligt jobbigt i längden, att hur mycket du än älskade den personen så tyckte den aldrig om sig själv, fokuserade mer hur den kände om sitt utseende än på dig och ert förhållande och på hur ni kunde ha det bra tillsammans.
Alltid livrädd att du ska träffa någon annan, någon snyggare.
Alltid var väkdigt svartjsuk och misstänksam emot andra du träffade i fall du skulle finna dem snyggare och bättre än dem.
Ska du vänta på att någon annan ska göra dig lycklig och känna dig hel kommer du få vänta hela livet.
Det ligger så mycket snanning i att för att kunna älska andra måste man älska sig själv.
Om man har en dålig självkänsla och ett dåligt självförtroende så har man inte så mycket att ge i ett förhållande, för att ens rädslor att inte duga hindrar en från att ha ett sunt förhållande där man är trygg i att man duger som man är och begränsar sin partner och kräver för mycket av den så att det tar död på den personens känslor i slutändan, för att den andra inte har nåt att ge tillbaks när allt den har energi för är att må skit och tycka att man inte duger.
Det blir en självuppfyllande profetia, de orkar inte älska dig för att du inte tycker om dig själv tillräckligt för att ha något att ge tillbaks till dem.
Jag vet mycket väl att det är det här du bad om att inte få höra.
Men du tänker galet vännen, vill inte att du ska behöva gå genom livet och känna så här, sabotera förhållanden för att du inte tycker om dig själv.
Var rädd om dig, det finns bara en du och du kommer att träffa folk som ser det och bara älskar du som du är, om du bara är beredd att släppa in dem och tro på att de tycker att du är så bäst som du är på alla sätt och vis. :)
#7 men det är jobbigt och svårt att försöka tänka på att jag är bra och fin som jag är när man får fula kommentarer och folk som skrattar bakom ens rygg ständigt och blickar, jag pallar inte sånt… och här där jag bor spelar personligheten inte någon roll för är man ful så vill ingen vara kompis med en eller ens vara nära personen. Och mitt självförtroende är redan så dåligt man kan komma och det gör inte saken bättre+ jag är blyg och snackar inte så mycket pga det att jag blivit mobbad för mitt utseende så jag vågar inte ta plats för att jag är rädd att folk skrattar. Så att vara snygg eller iaf mindre ful hade gjort allt bättre för ingen bryr sig om en snygg tjej gör bort sig men om det är någon som är ful så bryr sig alla
8# Det finns inga fula människor, bara vackra. De som påstår annat har fel. Du är vacker och perfekt precis som du är! Låt ingen annan få dig att tro annat.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Vill du förändra ditt utseende så gör det. Jag har själv varit i din situation. Osäker, blyg och känt mig ful. Haft ett stort överbett som jag blev mobbad över, plus acne problem. Folk kan säga vad de vill men det var inte fint. Nu får jag inte direkt finnar något mer och mitt överbett är borta tack vare tandställning och operation. Något som faktiskt hjälpt mitt självförtroende. Ärligt talat vill jag fixa lite fler saker i ansiktet men det har jag inte råd med, och får jag råd med det så måste jag åven prata med pojkvännen i och med att jag inte vill riskera förlora honom. Jag tänker inte försöka att övertala dig till att inte operera dig. Tänk bara igenom det noga. Tänk igenom vad det är du ogillar mest med din kropp. Om det anses okej att sminka sig för att dölja något eller framhäva något, så varför skulle det vara så fel med skönhetsoperationer? Även tatueringar och permanent makeup är något som folk inte verkar motsätta sig och även det är ju något som permanent ändrar ens utseende till en viss del.
Jag är för skönhetsoperationer…endast i syfte för rekonstruktion i samband med olycka eller sjukdom.
Jag tror inte du heller förstår hur mycket allt kommer kosta och risken att resultatet blir värre än innan du lade dig under kniven/sprutan, all smärta du kommer få utstå och alla skräckbilden som du kommer se i spegeln innan du läkt.
Varför utföra allt det på utsidan när jag kan lova att du INTE kommer att må bättre på insidan, du förändrar ju inget på insidan, hur ska operationerna då vara lönsamma? Du kommer vara lika osäker och olycklig efter att ha spenderat tusentals kronor! Du kan inte trolla fram ditt självförtroende, du kommer inte älska dig själv mer, vilket inte får folk heller att älska och acceptera dig lättare.
Livet är inte enklare för snygga människor, skönhet för bara med sig en helt ny kategori av problem! Som du nu inte känner till, men om du genomgår alla dina önskade operationer snart kommer få lära känna.
Jag vet inte hur gammal du är..men det är skitsvårt och otroligt tufft att leva och må bra! Det är alldeles för svårt att hitta sin plats i världen, sitt syfte, äkta vänner och sin sanna kärlek. Denna världen är tyvärr genomrutten. Och tänk dig att det påverkar snygga likväl som "fula" människor, fattiga och rika, friska och sjuka!
ALLA! Du kommer aldrig komma undan bara för att du har looken, kläderna, accessoarerna, skorna oh fåfängan!
Och det är väl klart att man är fin aka VACKER som man är, du föddes så, du är en cocktail av dina föräldrar. Du ska vara tacksam för den du är och JA, det är också jättesvårt. Du kommer inte flyga för att du inbillar dig att du kan och du kommer inte bli lyckligare av att se bättre ut!
Jag har träffat otroligt många människor via jobben mm. och helt ärligt finns det inget vackrare och mer attraktivt än folk som älskar sig själva och är självsäkra. Man dras till dem som till värmen! Folk som ser "sämre" ut enligt dina mått, men som är självsäkra är ofta de som har mest kärlek att ge, störst empati och mest livserfarenhet.
Nä, ta dig samman och börja möta det du skrev var så jobbigt! Alla människor som skrattar åt dig eller snackar skit bakom din rygg ska du lämna bakom dig. rensa i ditt liv, ställ krav på hur du vill ha det och sträva efter det. Det jag skriver är stenhårt arbete och kan ta flera år! Men ha tålamod och ge inte upp HOPPET! Ett bakslag betyder inte att hela din tillvaro rasar samman. Lär dig älska dig som du är, lär dig att framhäva det du tycket bäst om med dig själv, lär dig att vara tacksam över det du föddes med och utveckla dig själv som person!
Du är 1 på 7 000 000 000, helt unik och vacker på ditt sätt! En tistel är inte svartsjuk på en ros, en gran är inte svartsjuk på en ek och en katt är inte svartsjuk på ett lejon. Du har din roll i livet, din plats och ditt syfte som ingen annan har. Du är fantastisk och lika unik som en vacker slipad ädelsten.
Och ja, dagens människor är elaka, hårda , kärlekslösa och gråa..men om du älskar dig själv och ditt liv kan du vara en ljuspunkt för andra och en förebild.
Du är välkommen att pm'a mig när du vill!
Jag har gjort en del av resan du ska påbörja!
#11 varför skulle ts inte kunna må bättre av att ändra sitt utseende? Visst händer det säkert att folk inte blir nöjda, samtidigt som folk faktiskt kan må bättre. Det är så många som säger att man inte blir lyckligare eller får bättre självförtroende av att vara vacker. Varifrån kommer detta? Är det människor som sett sig själv som fula oc gjort skönhetsoperationer som säger det? När jag fixade mitt överbett så var det på grund av att det var fullt. Visst hade jag lite problem med det som att inte kunna stänga munnen helt och hållet. Men anledning till stt jag gjorde det var för att bli finare. Och det har faktiskt hjälpt mitt självförtroende. Det är inte så lätt att ta sig samman om man har dåligt självförtroende som dels beror på utseendet. Det är ing speciellt lätt att lämna alla dåliga människor bakom en om dessa människor finns överallt. Nu är jag ju inte ts så jag talar ju inte för henne. Men jag talar av egen erfarenhet. Jag mådde skit som tonåring och även som vuxen när jag hade mitt fula överbett. Dock påbörjades min tandreglering när jag var 20-21 har jag för mig, minns inte riktigt. Blev klar med allt när jag var 25. Och jag mår betydligt bättre nu jämfört med innan. Är 27 och har inte ångrat ett dugg att jag skaffade tandställning och till och med behövde flytta fram underkäken

#6 Tandställning och blekning ska du göra hos en tandläkare. Jag fixade själv tänderna som vuxen och det känns så bra att äntligen kunna stänga munnen och att kunna äta ordentligt. Har man besvär så är det värt den tid det tar. För övrigt så har jag nyss skaffat extension . För första gången i mitt liv har jag ett normalt hår. Jag skäms inte längre. Någon operation är inte aktuellt för mig. Jag lider inte så mycket av resten av mitt utseende.
>>>Malum domesticum<<<
Det bästa om man vill göra skönhetsoperationer är att ta kontakt med en klinik och bestämma möte. Där kan man diskutera vad man vill ändra.
Dock tycker jag man ska tänka RIKTIGT noga innan man gör en "frivillig" operation. Allt kan hända och i slutändan är det inte värt om de händer något.
Pretty wise //