ta en paus?
ja känner att ja vill ta en paus från mitt liv och ja inte mår så bra som ja kunde . Jag bråkar typ hela tiden med mina föräldrar (gjort de hela mitt liv…) och har börjat växa ifrån mina få kompisar ja har. Och har gett upp rätt mycket på skolan (har ändå mins e i alla ämnen) men ja skulle älska och åka på språk resa i ett år och undrar om de är en bra sak. Jag kommer börja gymnasiet till sommarn och vet inte heller va ja vill välja där och om ja skulle åka till ett annat land att ja skulle missa så mycket och alla i klassen skullebli kompisar och ja bli utanför… Så va tycker ni? ja fråga mina föräldrar om en från ett annat land kunde stanna med oss men de har de sagt nej till (iaf mamma har)
Det är ingen bra idé att fly när man mår dåligt. Prata med kuratorn och försök lösa det.
Det är inte helt lätt att åka och studera i ett annat land. Speciellt inte när man inte mår bra från början.
Finns det ens så långa språkresor? Och säger din mamma nej går det ju inte ändå.
#1 ja vill inte "fly" utan bara komma undan från allt ett tag om du förstår.
ja de finns de. vet inte om de heter språk resa då men vi prata om de i skolan. min mamma sa nej att ha nån hos oss inte att jag inte kan åka utomlands.
#2 Du menar utbytesstudent?
Som sagt, ta kontakt med en kurator först och främst. Det är påfrestande att åka ensam till ett nytt land.
#2 ja de va de ja mena! :) Okej. ja de är de
Och jag förstår hur det är att längta bort. Jag stack själv iväg som aupair för att jag trodde allt skulle bli bättre. Men det krävdes proffessionell hjälp.
#5 Om ja vet mig själv tror jag de kommer hjälpa men ah de kan ju gå hur som helst antar jag. och ja måste typ ta pauser från saker annars tröttnar jag bara mer oh mer och mer. Men hur funkar de men skolan och sånt, vet du de? Känner att jag inte är redo för gymnasiet för kommer bara göra så jag får dåliga betyg och sånt.
Och vill inte bara åka för det utan vill lära mig mer om landet etc!
Man pluggar ju där också.
#7 ja såklart men de är ju inte samma skola och sånt.