sjuk hela tiden
För två veckor sen blev jag frisk efter att ha varit förkyld/haft halsfluss i 5 veckor. och igår blev jag sjuk igen. feber, täppt näsa, halsont, och fruktansvärd slemhosta. Jag börjar bli riktigt trött på detta nu… Vårdcentralen vägrar ta emot mig trots jag behöver ny inhalator och har svårt att andas.. Ska jag typ begära att de gör andra tester på mig? För jag orkar inte mer sjukdomar i så lång tid.
Har du astma? För mig var det astman som strulade till min hälsa, och gjorde att jag nästan konstant var förkyld… Kanske behöver du en annan dosering av din medicin (om du nu har astma)?
melancholy were the sounds on a winter's night.
Hade det så för något år sedan. Sjuk några veckor, frisk två sedan sjuk igen om och om igen. Tydligen blev jag smittad av nya virus hela tiden.
Min gamla vårdcentral ville inte heller ta emot! Ohh blir galen. kan ju knappt andas eller sova. Hostar upp mina organ!
Jo jag har förkylningsastma… Så de skulle se om de kunde hitta en läkare som kunde skriva ut de inhalatorerna jag hade förra året..
Har inte din vårdcentral öppen mottagning någon gång? Då borde du kunna gå dit..
Annars får du ringa och boka en tid, frågar dom varför behöver du inte gå in på det i detalj utan säg bara att det är för din astma. Tala sedan med din läkare och kräv att allergitester och andra tester görs.
Hur bor du? - Finns det risk att det är fukt och mögel i byggnaden där du bor så kan du ha en anledning till varför du är sjuk så ofta.
Vet du om i dagsläget om du är allergisk mot något?
En tjej jag känner var också förkyld/sjuk hela tiden och det visade sig sen att hon var väldigt allergisk mot klor och eftersom hon är simtränare blev hon sjuk av att vara i vattnet i simhallen.
Det kan finnas många anledningar till varför en blir sjuk väldigt ofta men jag tycker du ska boka en tid (och kräva att få boka en tid) på din vårdcentral och få en ordentlig utredning. Jag förstår inte varför dom kan vägra dig att få göra det..
Mvh Linn
Jag har ringt nu 2 gånger. Och de lyssnar inte alls. De säger bara att de inte kan. Här finns ingen tid.
Vi bor i lägenhet.. De är bara jag som är sjuk. Min mamma och syster är allergiska och väldigt alltså hur säger man de… De påverkas lätt. Men de har de inte gjort. (ifall de skulle finnas fukt/mögel) Jag har ochså en hund. Mamma och syster är allergiska mot alla djur. men inte henne. Och nu är jag rädd för att de är djur. Men har alltid haft djur. Alla olika gnagare, hund & häst.
#5 Vad säger du när du ringer dit? Kan du inte bara säga att du vill boka tid till din läkare(säg läkarens namn) och att du vill ha nästa tillgängliga tid.
Mvh Linn
Jag har ingen läkare där. De bytar hela tiden. Och har aldrig haft en och samma läkare..
Inhalator eller andra mediciner kan de skriva ut utan att behöva träffa dig. Vägrar de ta emot dig så ring 1177.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
-.-
Jag har ju ringt 1177, de sa åt mig gå till vårdcentralen, och de vill inte ta emot mig!
De skriver inte ut något utan att träffa mig. Då de är så länge sen jag fick de. och de var för den perioden de skulle använda!
#9 Låter märkligt att dom skulle neka dig att komma om din astma medicin är slut och du har svårt att andas. Ring och säg att du ska ha en tid annars kommer du anmäla dom. Speciellt om perioden för medicinen är slut.
Jag hade åkt dit och suttit och väntat i protest att få träffa en läkare. De är ju sådan här behandling som gör att de slutat med att folk hamnar på sjukhus för att de inte tas på allvar.
Åk till akuten om de inte tar emot dig, samtidigt kan du ju passa på att smitta alla med din förkylning.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Finns det ingen annan vårdcentral där du bor? :(
Mvh Linn
Jo den vårdcentralen där jag bor nu vägrar ochså ta emot mig!
Jag tycker det låter helkonstigt! Dom får ju inte vägra någon vård! Vad säger dom om du ringer och bara säger att du vill boka en tid med en läkare men att anledningen är privat?
Mvh Linn