Jag HATAR min näsa !
Jag AVSKYR min näsa ! Det är verkligen så!!vad är det som är fult då? jo , den har en puckel! Den är krokig på näsryggen och har en klutt som går ut på nästippen (om du förstår vad jag menar). Jag vill ha en mindre, utan krokig näsrygg och liksom normalare som alla andra. Min näsa kan förstöra hela min dag!!! Den kan få mig att inte göra saker som jag egentligen vill göra för att jag känner mig så FÖRBANNAT FUL!!! Den gör så att jag kan ge upp att shoppa, träna, bry mig om mig själv osv för att jag är så jävla ful med en sådan näsa!!!! Jag har 389 olika typer av bilder på den och jag kan inte sluta ta kort på den.. Den sänker mig något enormt och jag JÄMFÖR OCH JÄMFÖR med andras finare näsor! Jag är 15 år så jag kan inte operera mig men funderar starkt på det i framtiden!!! Jag vågar inte träffa nya kompisar, satsa på en kille jag i hemlis är lite kär i och att va mig själv!!!! Detta låter säkert jätte överdrivet men jag känner verkligen så!!!!! Jag kan ge upp allt för allt känns så jävla hopplöst med en sådan jävla ful en!!!! Jag vet att detta har gått överstyr men jag kan inte sluta !!! Jag blir så jävla ledsen och nedstämd när jag ser mig själv på foton att jag till och med skolka på skolfotograferingen (sa att jag hade tandläkaren) för att jag är så jävla ful!!! Vill inte att någon ska se mig!!' Vill aldrig se mig själv på band , film , bild osv och får PANIK när någon tar fram en kamera!! Just för mitt NÄSKOMPLEX Vad ska jag göra? Vill få stopp på detta men samtidigt blir inte min näsa bättre !! Tänkte gå till kuratorn men jag vet inte.. Kan man det över en näsa?
Tycker du har en vacker näsa.
Du kan absolut gå till kuratorn med detta.
Ser helt ok ut.
Jag ser inget fel med din näsa alls, den passar dig helt perfekt. Den knöl du pratar om är nära noll och ingenting, de flesta människor skulle nog vara glada för en sådan näsa som din. Då skulle du se min näsa, jag kan backa in en buss i varje näsborre.
Jag tycker att du ska prata med kuratorn om ditt problem, jag tror att din näsa får skulden för något annat som plågar dig.
jag skulle vara glad för en näsa som din^^
men jag är tillfreds med min och det borde du också vara, din näsa är superfin och den hör till din kropp ;P
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Jag har nog inte så stora komplex, eller jag kanske hade större för ett par år sedan. Men jag tycker min näsa är lite för bred/stor och även min har en liten "puckel", men jag tror egentligen det bara är jag som tänker på det, visst den kanske inte är den mest estetiskt perfekta om den hamnar i en dålig vinkel på bild, men det finns väl värre saker här i världen ;)
De som har de där väldigt nätta, släta, raka näsorna har antingen haft väldigt tur i genlotteriet eller gått igenom en näsoperation (vilken jag skulle tippa på är den vanligaste skönhetsoperationen bland kändisar, så jämför dig inte, många har fuskat utan att man tänker på det)
Man är grym om man accepterar sig själv naturlig och inte tar någon "enkel och kolossalt dyr" genväg :)
Det här låter cliche, men de flesta växer ur osäkerhet över kroppsdelar man hade som barn/ungdom. Så var det för mig. När du växt klart(det går säkert att hitta uppgifter på nätet om när ansiktet har växt "klart", en minimumålder läkare rekommenderar) och har sparat ihop pengar har du förmodligen slutat bry dig om näsan lika mycket. Då kanske du vill ha pengarna till annat. Ingen kommer att tycka att du blir 10x vackrare över att ändra den näsan du har, eftersom att den redan är fin.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Håller med de föregående om att du har en fin näsa.
Ta och titta på alla andra människor i din omgivning i morgonoch fundera på hur många som har "snygga" näsor, så ska du se att du inte behöver oroa dig över din egen.
"På natten är alla katter svarta"
Håller med övriga: din näsa är fin och väldugt "vanlig", inte en som stucker ut i mängden ich suger folks blickar till sig. Det som hänt är formodligen att du börjat titta mycket på den och på något vis blivit fixerat så att näsan fyller mycket i ditt medvetande. Tror lösningen kan vara att flytta fokus. Inte till någon annan kroppsdel, men t.ex. Till något du tycker är kul eller intressant. Har du en hobby eller intresse du gärna håller på med?
Inget fel på din näsa. Saken är att man lätt hamnar i en ond cirkel. Du tycker att din näsa ser knölig ut i och med att du dagligen tänker på det medans andra inte ser det du ser. Försök att bryta dig ut ur den här cirkeln du hamnat i. Är säker på att du har något på din kropp som du gillar och då kan du börja tänka positivt på det och försöka ignorera näsan.
Tycker att du ser ut att ha en normal näsa som passar in bra med ditt övriga ansikte. Men om du vill göra något åt den så är det ju bara att börja spara pengar.
Riktigt snygg näsa du har, den passar perfekt in på ditt ansikte, du kanske inte visste detta men jag såg en dokumentär om näsor för ett par år sen och tydligen tycker resten av världen att vi i europa har dom snyggaste näsorna i världen, så många världen över opererar så deras näsor ser ut som våra just för att dom vill ha "ideal" utseendet.
Sen är det ju faktiskt så att som betraktare så ser man ser till helheten. Inte till detaljerna. När man äter hamburgaren så tittar man ju inte på den rostade löken. Man äter hamburgaren med allt.
Sådär ser min nästa ut också 😐 Jag skulle aldrig orka lägga ned energi på att hata den direkt, den fungerar och passar in på mitt ansikte 😃
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag tror man borde tänka mer på hur näsan fungerar typ uppskatta att man ens har en fullt fungerande kropp överhuvudtaget det är det inte alla som har. Att skönhetsoperera sig är dyrt men det är bara ett val man kan göra själv, sen kan man vara påverkad av andra. För mig ser din näsa fullt "normal" ut och den ser inte alls ful ut.
Tusen tack allihopa
Jag ska vara ärlig mot dig…. Fan vilken fin näsa du har! Du borde ju vara jättestolt över den!
Känner halvt som du ärligt talat. Har nästan exakt en sådan näsa som du har, och har alltid hatat den över allt annat på min kropp. Men jag har blivit så påverkad av alla andra som tycker min näsa är perfekt så jag börjat acceptera den och jo, faktiskt hela min kropp som den är. Tror vad du behöver inte är en operation, utan snarare uppmuntran och folk som övertalar dig att näsan din är fin som den är, och även fast nu någon skulle tycka olika behöver du inte ta in det utan vara säker på att utseende inte betyder ett skit. ^w^
Min näsrygg är typ 4 gånger så krokig som din. Och jag tycker att min är fin, ser lite ut som att man har utländskt ursprung i sig med sådana näsor, vilket jag gillar :) Kanske ingen fördel om man är rasist men det hoppas jag inte att du är hehe ;)
Ett tips: sluta ta kort på näsan i profil, tänk på någon kroppsdel du gillar istället t.ex. dina fina ögonbryn! :D