Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1304 ggr
[Elucai]
0

Vad hände med mensen?

Hej folk,

jag får regelbunden mens kring den 15:e varje månad, har sedan cirka ett halvår tillbaka varit ett undantag i juni då den var exakt 20 dagar sen. Sedan kom den som vanligt igen månaden därpå. Men nu har det hänt igen, mensen är nu mer än 15 dagar sen, och jag förstår inte varför.

Jag använder inte preventivmedel då jag inte är speciellt sexuellt aktiv för tillfället och är utan tvekan inte gravid, har som sagt inte haft samlag sedan april. Stress har jag förvisso haft en del av denna och förra månaden, ganska mycket ångest inför skolan och med vänner och så, men det känns extremt ologiskt att mensen skulle vara så sen som 20 dagar nu igen.

Den 20:e kom lite grann på tampongen och jag tänkte att "Ja, nu är den äntligen här" men sen kom det inget mer. Var det allt eller? OwO

Ska för övrigt till en lokal undomsmottagning för att diskutera preventivmedel och sådant idag, men är otålig och vill dessutom ta del av olika folks erfarenheter.

/Filippa

Jojaton
0

Jag har också haft liknande erfarenheter - den har kommit två gånger en månad för att sen komma normalt, eller hoppat över en månad för att sen fortsätta vara regelbunden nästa månad. Det har hänt för få gånger för att jag ska se att det har något samband - så finns det någon med mer kunskap inom området tar jag gärna del av det 😛

Johanna - Instagram