Ex agerar som att inget hänt.
Killen som jag var tillsammans med i ca 6 månader gjorde slut och det var på hans initiativ. Nu har det gått ett antal månader sedan det var slut. Vi har inte pratat eller något. Igår så träffade jag en fd kollega från mitt förra jobb. Mitt ex jobbar kvar där men jag har bytt stad och jobb innan det blev slut. H*n frågade hur det gick på nya jobbet och jag sa att jag fått fast. Då fick jag till svar att MITT EX sagt att jag fått fast för någon vecka sedan. Hur han ens kunde veta det är ju en gåta. Nå kan ju förstå att mitt ex inte vill säga till kollegorna att det är slut. Men måste han ljuga? Vad säger ni?
Nu hänger jag inte med. Vad är det ditt ex ljuger om?
#1 Är det inte att ljuga om han får det att låta som att vi har kontakt fortfarande? Jag har inte hört ett pip från han. Men han kan ändå sitta och säga att jag har fått jobb osv. Och han känner ingen i min bekantskapskrets.
Ser inte att han ljög. Tydligen hade han fått veta att du fått fast och han berättade det.
Håller med Hera. Han har ju inte ljugit?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 #4 han ljög eftersom jag fick veta detta förra fredagen. Och han sa detta INNAN jag ens hade fått besked. Och det sa min fd kollega.
Är det inte att ljuga? Och även få det att låta som att han pratar med mig?
#5 Det sa du dock inte i #0.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Detta skrev du ingenting om. Märkligt att du utelämnade det innan och istället undrade hur han kunde veta att du fått jobb. Nu menar du alltså att du inte hade fått jobb? Varför undrade du då hur han fått veta det?
SA fd kollegan bara att exert sagt det, eller den informationen plus att ni var ihop. Kanske han erkänt att ni gjort slut men han ville få det att låta som om ni har kontakt.
Eller hen hittade på om jobbet om sen visade det sig att ts fick fast. Men exet kunde inte veta det och sa det bara för att han inte orkade berätta sanningen.
Eller så har fd kollegan kommit ihåg fel datum, ditt ex fick veta det och berättade det för sina kollegor som visste att ni gjort slut?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#6 #7 skrev detta: H*n frågade hur det gick på nya jobbet och jag sa att jag fått fast. Då fick jag till svar att MITT EX sagt att jag fått fast för någon vecka sedan. Hur han ens kunde veta det är ju en gåta #8 Han får det att låta som att vi har kontakt. Fast vi inte haft kontakt på två månader. Så omöjligt att han kan veta att jag fått jobb. Den fd kollegan frågade hur det får mellan oss så tvivlar att han sagt något. Skumt oavsett. Och tycker att det är skumt att han fortsätter engagera folk om det är ändå slut.
Hur engarerar han folk menar du?
Men vilken röra! Vad är egentligen problemet - släpp detta och gå vidare i ditt liv!
Kram!