Glömde sätta in p-ring, hjälp!
Ååh jag blir så trött på mig själv!! Har använd p-ring i några månader, och för en vecka sen tog jag ut den kl. 17 som jag skulle. Borde alltså satt in en ny idag kl. 17, men glömde bort och satte in en ungefär kl 20.30, dvs 3,5 h för sent. Är ju ingen fara om det är inom 3h för sent men nu hann det ju gå lite över, så borde jag vara orolig? Kan det verkligen vara så känsligt med en halv timme..?
Hade oskyddat sex igår morse, så borde jag gå och köpa dagen-efter piller imorgon? Vad är isåfall bieffekterna av det, kan de påverka p-ringen på något sätt? Blir väl iallafall att använda kondom 7 dagar framåt då, suck…
Det är ingen fara med dem 3 timmarna, jag satte inte in exakt tid.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej det är ingen fara! Jag har till och med satt in en till två dagar efter, fastän det nu inte är att rekommendera. Men så på håret är det sällan 🙂
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Hmm jag hoppas verkligen det, skulle inte orka börja med kondomer, dagen efter piller och hela köret bara för en halv timme.. men samtidigt har jag ingen lust att bli gravid heller. Usch blir så sur på mig själv.
#3 Man måste inte sätta in prick samma tid, är skydd ändå. Jag glömde min en gång och satte in dagen efter men fortfarande fullt skydd
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.