Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5906 ggr
mixtre
0

utstickande revben-

Hej! 

Jag har problem med väldigt utåtstående revben, sticker ut några cm från magen i nedre delen. Dels så har jag väldigt mycket komplex över dom, tycker det förstör väldigt mycket på kroppen. Men det som är värst är att jag får ont tex när jag bär något. 

Jag undrar om det finns något att göra åt det? Vart man isf ska vända sig, och vad det skulle kosta.

Trollan92
0

De finns nog inget att göra. Man kan inte ändra på hur man är byggd. De är ju att din bröstkorg är stor å de går inte att ändra! Men at du smal? Inte för att låta nedvärderande men då kanske man kan lägga på sig några kilo, då kan dem försvinna :)

Karmatarerskanise
0

Om du får ont av att bära bör du uppsöka läkare.

[Nelley]
1

Att bära korsett en längre tid kan trycka in revbenen och ger dej en smalare midja + mindre synliga revben, men tänk att göra det med måtta så det inte blir skadligt. Men med smärtan är det nog inte en så bra idé. Googla "waist training" :)

Karmatarerskanise
3

#3 det är ett väldigt dåligt råd!

Gur tror du att någon som antingen har väldigt utstickande revben eller någon som har för lite kroppsfett kommer kunna göra det med MÅTTA?  dessutom uttrycker ts smärta!

Inte ens en "normal" ska pressa dessa gränser

JustMySelf
0

Har en vän som opererade sitt nedersta revben för att det stack ut. Men är det flera revben är det kanske lite svårt att operera…

[Thiah]
0

Bedömer läkaren att det påverkar ditt vardagsliv kan du absolut få en operation. Har själv opererat 6 revben på grund av skolios. Det är smärtsamt i cirka 6 veckor men sedan är det bra.

[Nelley]
0

#4 Jag skrev ju att det nog var en dålig idé pga smärta. Och visst kan en "normal pressa dessa gränser" utan att det blir skadligt, det kan också hjälpa hållningen. Och nu menar jag ju inte 1800 tals 50 cm midja utan kanske 5-10 cm. Förstår inte "what the big fuzz is about", hehe. ;)

mixtre
0

Jag ska ta upp det med skolsköterskan! Och jag är inte för smal. Hade samma problem när jag vägde 20 kg mer. Så det handlar inte om de.