Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5808 ggr
pernillaa
0

Mensvärk i underlivet?

Är det fler än jag som ibland har ont i själva underlivet, speciellt i blygdläpparna under mensen?

Det är som att det drar ihop sig, speciellt under de dagar jag blöder som mest.

Undrar vad det beror på?!

Ha en bra dag! // Pernilla

H-lena
1

Så får jag också! Obehagligt är det men inte det värsta med mensen tycker jag inte. Vet inte riktigt vad det beror på, läste någonstans om att det är nerver som går där eller nåt sånt, så man kan få samma känsla även i insidan av låren. Haha inte så bra förklaring direkt.

Aleya
1

Jag har haft otroligt ont i underlivet vid mens. Så illa att jag inte ens kunde uträtta mina behov på toa p g a smärta. Jag har dock så ont för att jag har bekräftad endometrios. Jag säger INTE att andra lider av samma bara för att dom har ont.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

H-lena
0

#2 Stackare! Ja jag trodde ett tag att jag hade endometrios men det är bättre nu. Men jag vet att min syster får liknande smärta, just det där i underlivet och i benen men inte så väldigt mycket i själva nedre magen. Har ju som sagt haft liknande också. Usch mens är bara jobbigt känner jag!

Aleya
1

#3 har väl blivit bättre sedan jag började med cerazette. Förutom då det kommer riktig mens. Då kan man hålla sig för skratt. Men nu gör det mindre ont. Men ändå ont. Endo är inge kul. Men det går.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Thiah]
1

Jag får ont i underlivet efter att jag stått en liten stund. Räcker med 5 min så börjar det ömma under mens.

[SisselaJ]
0

Samma som #5. Kan få riktigt ont där nere om jag står. Som ett tryck ungefär.

Lia
0

Det är ju kramper. Har man jätteont någonstans så är det ju inte konstigt om den smärtan sprider sig. Det är ju inte heller ovanligt att ha ont i analöppningen, ändtarmen eller ryggen vid mens heller.

H-lena
0

#7 Precis. Gud vad man måste stå ut med mycket som tjej! Som tur är verkar jag ha kommit lindrigt undan DEN HÄR gången. Har märkt att jag får mycket ondare om jag varit stressad en period, men nu har det varit lugnt ett tag så då får jag mindre PMS och mindre ont. Men ändå kommer det ju i perioder mer smärta.

IceTee
0

Får alltid det! Som att det krampar typ! Får det i rumpan också! Lite jobbigt faktiskt, haha

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
0

Får alltid det! Som att det krampar typ! Får det i rumpan också! Lite jobbigt faktiskt, haha

Medarbetare på Skor iFokus