Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 6119 ggr
Anonym
0

Tecken på mens?

Brukar du få mensvärk eller tecken på mens som får dig att tänka "Jaha, då kommer mensen imorgon då"?

Karmatarerskanise
0

Inte nu när jag har p ringar. Men jag vet att den kommer dag två efter jag tagit ut ringen.

Annars brukade jag märka det på humöret och att jag fick molande värk och blev dålig i magen.

Anonym
0

Innan fick jag flera gånger typ ett hugg i ryggen kändes det som, jag inte haft den på flera månader sen första

TatsuOni
0

Nu äter jag p-piller så då varierar tecknen, men jag vet ju på vilket sockerpiller den kommer. Innan kände jag alltid att den skulle komma ca ett dygn i förväg. Det gjorde inte alltid ont utan det kändes helt enkelt bara. Var så i åtta år innan jag började äta p-piller.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Scorpio97
0

Brukade känna ett svagt molande i magen kvällen före. Värken höll sedan i sig till första-andra mensdagen. Sen hade jag väldigt regelbunden mens så jag visste när den skulle komma ändå.

Nu käkar jag p-piller, och känner ingenting. Men även nu vet jag ju när den ska komma.

//Jessie

Anonym
0

Vad är "preventivmedel"(?) bra för? tex ppiller pstav osv

Scorpio97
0

#5 Skyddar mot graviditet först och främst. 

Jag äter p-piller för att kunna hoppa över mensen då och då (jag simmar, vilket jag inte kan göra under mens och det stör min träning en aning att hoppa över en vecka varje månad). Vissa äter det även för att dom får mindre ont, blöder mindre eller liknande.

//Jessie

Fridaaaa
0

Magen svullnar lite, ökat sötsug och lättare mensvärk innan det kommer, brukar vara 1-2 dagar innan mens.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ladydragon
0

Jag brukar få lite ont nån eller några dagar innan mens ofta även lite mera flytningar som övergår till först bli lite blodblandade för att sen övergå till mens

är rätt glad att slippa störtflod som vissa andra brukar få när det är dags för mens utan hos mig börjar det alltid lugnt o stilla så man har tid att sätta på sig en binda innan man har blodat ner kläder m.m

pyromanen
0

Massa tecken! Anspänning, dålig sömn, ökat aptit, svällande mage, lättirriterad.

[Torpedtass]
0

Fick det förr men efter att ha fött barn försvann det inklusive mensvärken helt.

[Nelley]
0

Jag får mensvärk i några dagar innan mensen, har jag tur så hinner jag ta på mej en binda några timmar före. Woman intuition, haha… annars blir det blodbad i sängen x)

IceTee
0

Tar ut p-ringen på tisdagskvällen, och sen mot lördagskvällen börjar mensvärken komma, så jag sätter i en binda på söndagen så brukar den komma typ på eftermiddagen! Har alltid haft p-medel då jag får så stark mensvärk att jag inte minns hur det var innan! I början märkte jag ju dock inte det, den var oregelbunden och man hade inte lärt sig hitta signalerna än

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
0

Tar ut p-ringen på tisdagskvällen, och sen mot lördagskvällen börjar mensvärken komma, så jag sätter i en binda på söndagen så brukar den komma typ på eftermiddagen! Har alltid haft p-medel då jag får så stark mensvärk att jag inte minns hur det var innan! I början märkte jag ju dock inte det, den var oregelbunden och man hade inte lärt sig hitta signalerna än

Medarbetare på Skor iFokus