Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 859 ggr
fia-mia
0

Neovletta - biverkningar?

Jag har precis börjat med Neovletta,  för 10 dagar sen. 

Det tråkiga är att mensen fortfarande håller i sig, annars bruka den försvinna efter en 5-6 dagar. Har blödig betydligt mindre ("per dag "så att säga)  än i vanliga fall, men börjar bli lite trött på det nu.

Är detta vanligt? Och tror ni risken är stor att den kommer fortsätta hålla på såhär även vid nästa mens?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Karmatarerskanise
0

Har ingen aning.  Kan du inte ringa och fråga?

Luisa
0

Har en nuvaring och har precis samma problem :/ fick bekräftat från en doktor på umo att det var vanligt när man börjar med p-medel men att det kommer sluta efter att kroppen blivit van. Så det ska inte vara något farligt, men förstår att det är jobbigt :/

fia-mia
0

#1 Jo men var på en privat klinik som bara har telefontid 2h/dag så är jättesvårt att komma fram.

#2 Skönt att inte vara ensam iaf. Tycker mest det är lite dåligt att de inte nämner det som en vanlig biverkning när man hämtar ut p-piller för första gången.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Karmatarerskanise
1

#3 De brukar inte nämna eventuella biverkningar.  Det finns ju massor.

Är ju inte alla som får det.

Luisa
1

Det står "flytningar" som biverkning i bipacksedeln så jag antar att det är just sånna flytningar de menar. Min barnmorska nämnde en del av biverkningarna i alla fall, fast precis som Hera säger finns det massor av biverkningar och alla får inte biverkningar heller

ilaluna
0

Jag blev helt knäpp av de tabletterna.. 
Var för låg hormondos för mig så var tvungen att byta till ett par piller med större dos hormoner. 
Kan vara att det är för låg dos för dig också? 
Jag fick visserligen inte några flytningar eller så men jag grät typ hela tiden.