Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 630 ggr
Nicollan
0

Slutat med p-piller

Hej,
har äntligen slutat med mina p-piller. Känns så himla bra, känner mig redan lättare och så mycket bättre både psykiskt och fysiskt 🙂

Nu till min fråga, hur länge har det dröjt för er tills eran mens kom tillbaka? Kom den sedan regelbundet eller tog det ett tag innan kroppen blev "normal" på den punkten? :)
Eftersom jag ätit p-piller i princip sen jag fick min första mens,  så har jag ingen aning om hur min kropp fungerar utan piller..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Praefatio
0

Jag fick blödningar i ett par veckor när jag slutade med p-piller, därefter kom jag tillbaka i min vanliga cykel. Gick med andra ord rätt snabbt för min kropp att återställa sig.

Jetaime
0

När jag glömde ta en tablett så fick jag mellanblödning istället och när jag slutade helt kom den tillbaka direkt, och relativt regelbunden precis som innan. (Men mensvärken är lika j*vlig som den var innan jag började med p-piller så borde förnya mitt recept..)

[Thiah]
0

Första gången jag slutade så var det efter mer än 10års ätande. Mensen tog då runt 6 månader på sig. Andra gången kom mensen direkt. Då hade jag ätit piller i ett år ungefär. Denna gång vet jag inte, ätit i 3 månader men kroppen klarade inte av det.

[Forest]
0

Det var länge sen jag sluta med p-piller men åt det i flera år och min mens kom snabbt i sin vanliga rutin. Det ända som har hänt är att jag har någon dag extra mens men vad gör det när man mår så mycket bättre 😉

Nicollan
0

Tack för era svar :)
Det återstår och se här nu då..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺