Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1486 ggr
Maja9191
0

Vad ska jag göra

Hej.

Jag har ett väldigt jobbigt problem.

Jag får väldigt ont när jag försöker ha sex (har haft sex tidigare, i ett tidigare förhållande men senare i förhållandet tyckte det var tråkigt och tvingade mer eller mindre mig själv till sex för att få sambon nöjd, fick aldrig ont då).

men efter förhållandet tog slut och jag träffade en ny så går det inte, det gör extremt ont.

Jag får till och med ont när jag för in ett finger. Det har jag aldrig tyckt om för för längesedan när jag var oskuld var det en kille som fingrade mig och jag vågade inte säga till att det gjorde ont, visste inte ens att han skulle göra det. Efter det vågade jag aldrig fingra mig själv.

Jag blir tillräckligt våt, blir väldigt våt och upphetsad, men när det väl ska bli sex blir jag jätte rädd och det gör ont.

**Har aldrig varit hos en gynekolog heller, är rädd att det ska göra jätte ont när jag själv knappt kan få in ett finger när jag är jätte våt och kåt.

**

Jag har provat en mindre vibrator, men den får jag inte in, har provat glidmedel, en bedövningskräm folk har använt.

Vad är fel på mig? 

Åsa S
1

Tycker  du ska gå till en gynekolog och säger du att det gör ont ens stoppa in ett finger där lär de vara väldigt försiktiga. Det finns tillstånd som ex. vestibulit då man inte kan stoppa in nått mellan bena utan smärta men det finns behandling så jag tycker du ska söka hjälp. Visar det sig att det inte är något fel kan ju det hjälpa med då kanske man slappnar av ifall man vet allt är normalt och att det kanske är psykiskt och då kan man få hjälp med den biten med ifall problemen kvarstår.

[rumelle]
1

Det kan vara så enkelt att du förväntar dig att det ska göra ont och därför omedvetet spänner dig, och då gör det ont. Men det kan också vara som #1 skriver, att det är något annat som ligger bakom. Så i vilket fall tror jag att det är bra att du kollar upp det. Om det visar sig att det inte är något som är fel så kan vetskapen om det kanske hjälpa dig att slappna av lite mer.

Maria
1

All form av sex behöver ju inte vara penetrerande.

Försök att ha sex med bara smek och ta det försiktigt.

Sedan är ett besök hos en gynekolog alltid en bra start för att reda ut "problemet"

/Maria

mollyt
0

Jag håller med, gå till en gynekolog! En av mina närmaste vänner hade en extra slemhinna på insidan av slidväggen - hon fick inte heller in finger/tampong osv och sökte vård. Så på henne fick de operera bort denna förtjockning och det blev jättebra efter det! 🙂 Inget som gör ont eller så längre (har gått 10 år sedan operationen nu).

Maja9191
0

Jo jag ska försöka ta mig iväg till en gynekolog.
Har så svårt för att prata i telefon bara, och de har ingen mejl så jag kan inte mejla. Brukar man kunna gå dit och boka tid och sådär?

Kommer vara så spänd så det kommer ju göra jätte ont :(

ennycc
0

Det kommer gå bra, dem är vana vid att folk är nervösa när dem är där. Lycka till!!