Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 534 ggr
Michiis
0

Oregelbunden mens

Slutade med ppiller för snart ett år sen (9månader) efter att ha användt ppiller ca3år, slutade pga att jag tröttna på att det bara blev massa krångel med alla dessa hormoner och humörsvängningar, minskad sexlust, ökad mensvärk osv. 
Och nu är det snart ett år sen jag sluta och jag tycker min menscykel är så himla oregelbunden än, borde  man typ kolla upp det? :s 
I alla fall för följer min mens med en sån här mens app på mobilen så jag håller lite koll, och nån månad har jag fått mensen jätte tidigt (dag 28 typ) medans en annan månad kan det nästan bli uppåt dag 37 innan jag fått min mens :s 
Och oftast får jag mensen i samband med att jag haft sex dagen innan eller samma dag :s (Om det kan ha någon påverkan?)
Är det typ normalt eller x) Minns knappt hur min mens var innan jag började med ppiller heller, men minns att jag hade väldigt kort menscykel då och att jag alltid visste på ett ungefär när den skulle komma för den var rättså jämn. Men nu, jag blir tokig x)

// Michis

Fridaaaa
0

Mens kan ju vara oregelbunden och kan ju blir det när man slutat med p-piller också.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
0

Har du en cykel på mellan 28 och 37 dagar så tycker jag inte den är så oregelbunden. Ovanligt att den kommer exakt samma dag varje månad. Hur var den innan du åt p-piller? Det kan ta upp till ett år efter pillerstopp för kroppen att bli normal igen.

Michiis
0

Okej, så det är ganska normalt då fast det är nästan en veckas skillnad? 
Ja att man inte får den exakt samma dag varje månad förstår jag ju, men på ett ungefär så man har ett hum liksom, för när det blir sådär en veckas skillnad blir det ju liksom ett hopp på sju dagar som man går runt å tänker på "ah tänk om jag får mensen idag" eller så bara kommer den helt oväntad för den är tidig denna månad.  Men man kanske har blivit lite "ppillerskadad" när man hade koll liksom, hehe. ^^

// Michis

Fridaaaa
0

#3 Jadå 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
0

#3 - Fullt normalt! En veckas skillnad är ingenting, eller tio dagar ;) För mig hoppar det från ca 50 till över 100 dagar och ändå görs ingenting åt det.

Michiis
0

#2 jag minns att mens var ganska jämn då att jag fick den ungefär mellan dagarna 27-30

// Michis

Michiis
0

haha okej, men va skönt då!  Då äre som det ska då :)

// Michis