Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 2070 ggr
[VampireGirlElvira]1
0

Hatar att vara tjock!!!

Jag hatar att vara tjock på grund av medicineringen som jag tar för min Chrones! Nu i tisdags var det andra gången för mig att ta Remicade, men det verkar inte hjälpa mig alls. Jag tar dessutom 7 1/2 mg Prednisilon och två Asacol på morgon och två på kvällen. Det verkar inte heller hjälpa mig. Jag väger dessutom 78 kg nu. Jag har gått upp ännu ett kilo även om jag äter mer nyttigt och rör på mig mer! Det är så jävla frustrerande! Jag vet snart inte vad jag ska göra. ;( Orkar snart inte mer av det här skitet!

Karmatarerskanise
0

Har du gått upp mycket sedan du började med medicinen? 

Finns det inga alternativ?

[rumelle]
0

Har du pratat med din läkare om detta? Kanske du kan få hjälp av en dietist som skapar ett personligt program för dig så att du kan hålla nere vikten om det inte finns någon annan medicinering som inte påverkar vikten. Du är inte ensam om att få viktproblem pga medicinering och det borde finnas hjälp att få. Men med vården är det tyvärr ofta så att man måste vara påstridig och kämpa för att få den hjälp man behöver när det gäller sådana saker som inte är direkt allvarliga och/eller livshotande.

Sjöstjärna
0

Om du är intresserad av alternativa behandlingmetoder så vet jag flera med både Crohns och UC som blivit helt symtomfria och kunnat sluta med alla mediciner. Istället har de använt sig av olika kosttillskott och komplementärmedicinska behandlingar.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[VampireGirlElvira]1
0

Hera. Det finns ett annat alternativ, men läkarna vill gärna kolla om det fungerar med medicineringen först. Andra alternativet är att jag ska operera bort det "skadliga" området. rumelle. Jag har pratat med mina läkare om mina problem, men som jag skrev till Hera så vill dom kolla om medicineringen fungerar först. Jobbigt för mig ja, men dom vill det. Jag har pratat med en dietist, och hon säger att jag ska äta mindre men mer grönsaker och frukter. Och någon gång lite lax och annat.

[VampireGirlElvira]1
3

Sjöstjärna. Inget illa menat, men jag tror inte på att kosttillskott kommer att hjälpa.

Sjöstjärna
2

#5 Jag tar absolut inte illa upp utan ville bara informera dig om alternativen eftersom vården inte gör det. Det är okej att du inte tror på det, men jag vet som sagt flera som det fungerar utmärkt för, personer som tidigare varit sjuka i många år och numera betraktar sig som friska. Men alla måste göra sina egna val, lycka till! 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[VampireGirlElvira]1
1

Tack, Sjöstjärna. :) Jag hoppas på det andra alternativet med om att bli opererad. Min lillasyster blev opererad mot sin Chrones, och hon mår tusen gånger bättre.

pirri17
0

Jag känner 2 st tjocka tjejer som tar medicin som också påverkar deras vikt! Psykotiska!

Brunett

[VampireGirlElvira]1
2

Vad menar du med det #8?

Disturbed-Angel
2

#9 Mediciner mot psykoser så kallade antipsykotika eller neuroleptika ger väldigt ofta kraftig viktuppgång som biverkning. själv gick jag upp 30kg på två månader.

[VampireGirlElvira]1
1

Ahaa… Det är kanske det hon menar. :)

veggie4every1
1

Har du funderat på en vegetabilisk kost? Det verkar kunna ge bra resultat. En intressant länk om det här.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka