Hjälp! Vad är detta?
Jag behöver verkligen råd nu så jag slipper oroa mig!
Hoppas någon kan känna igen detta…
Det började i måndags morse av att jag hade tungt att andas. Fick snart en panikattack pga detta och min tanke var "Det var bara ångest".
En stund gick och sen fick jag tillbaka det.
Idag är det torsdag och denna tunga andning kommer och går och brukar få det ett par gånger om dagen.
Samtidigt som jag känner detta är min mage svullen och är gasig.
Allt detta började egentligen för ca 1 år sen när jag fick liknande symtom.
Jag åkte in och det hävdades att jag had en infektion.
Det blev bättre, men sen dess har jag konstant varit slemmig i halsen.
Började förra veckan fundera på om detta kunde vara en känslighet mot gluten då jag tycker jag börjar harkla mycket slem just när jag har druckit kaffe (med mjölk), ätit filmjölk osv.
Jag testades för gluten för ungefär 8-9 år sen, men då hade jag ingenting.
Ingen i släkten har det heller.
Googlar jag på mina besvär så får jag upp allt från stress till njurcancer…
Känner även en klump i magen titt som tätt, men just nu strular min mage lite (är född med tarmfel och äter nästan dagligen medicin för detta)
Det mest klockrena är ju att åka in och kolla mig, men jag HATAR allt som heter sjukvård och jag absolut inte behöver det…
Kan även tillägga att jag lider av Ångest och är en Hyperkondiker.
Vill även påpeka att jag precis hamnade på något forum där någon person hade liknande symtom, men det berodde på stress…
Är det möjligt att stress kan ge dessa symtom?
Jag känner mig inte direkt stressad då jag är arbetslös sen 2 år tillbaka, men däremot sitter jag väldigt ofta och bryr mig på saker om ting 😐
Gluten är proteiner som finns i vete, råg och korn. Du menar nog mjölkallergi eller laktosintolerans.
För att se om du är allergisk mot det så får du utesluta alla sådana produkter och se om.det hjälper.
För övrigt ser jag inget alternativ. Vill du veta vad som är fel måste du uppsöka läkare.
Mejeriprodukter ÄR slembildande, så att man blir lite mer harklig osv efter intag gäller många människor.
Jag hade kanske vänt mig till en psykolog/kurator om man har ångest/hypokondri. Men det skadar aldrig att söka läkare oavsett hur mycket man hatar vården. Din hälsa är viktigare än dina rädslor.