Tips på att raka bikinilinjen
Jag tycker om att raka bikinilinjen, och ibland även hela musen. Men jag får rätt ofta problem med röda prickar, vilket är hemskt ful och kliar lite ibland. När jag rakar använder jag RFSUs rakgel Easy Shavin' och rakhyvel. Jag brukar alltid raka så försiktigt som möjligt, bara medhårs och sträcker ut huden så mycket som går medan jag rakar. Ändå dyker de röda prickarna upp efter nåt dygn. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det, nån som har några tips? :)
Jag smörjer alltid in mig med hudlotion efter rakning och får aldrig röda prickar.
Tyvärr är en del väldigt känsliga och får alltid prickar.
Har du testat att även använda RFLS after shave för intimrakning? Svider till lite direkt när man applicerar men ska minska ned de röda prickarna. De har även en peeling tror jag som man kan använda några dagar efter, för att hjälpa håren att komma upp, de röda prickarna kommer ju ofta för att håren inte hittar "ut" har jag förstått det som.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#2: Jepp, jag har testat After Shave:n, men märkte ingen skillnad alls. Peelingen skulle kunna vara intressant, för att det är håren som "vill ut" är vad jag också har läst. Ska se om jag kan testa den :)
Jag brukar ta på babypuder efter att jag rakat mig, då får jag inga röda prickar. :)
Mvh Linn