Är jag fortfarande skyddad?
Hej! Jag tar mina P piller kl 6 och vid 11 tiden igår spydde jag men det var inte alls mycket. Jag vet att jag spydde för att jag ätit dåligt under dagen, men i alla fall kollade på biverkningasedeln och det stod att om det gått 3-4 timmar är man inte längre skyddad men det hade ju gått 5 timmar så det borde väl vara okej? Jag äter Abelonelle jätte tacksam för snabba svar!
står det 3-4 timmar så skall det väl vara ok. Känner du sig osäker använd kompletterande skydd i 7 dagar
Jag skulle inte chansa om jag inte ville bli gravid.
/Christine
det ska vara okej, är du osäker så kan du ringa din läkare o rådfråga. Som 1 säger kan man komplettera skydd i 7 dagar själv hade jag tagit en till tablett eftersom jag vet strulet med kondomer och har erfarenhet att dom gått sönder.
Jag hade inte heller chansat.
#3 jo men då skulle TS ha tagit den tabletten redan igår efter hon spydde, att ta den nu blir försent
5 det missa jag, japp du har rätt hon skulle tagit den extra tabletten igår redan.
Hm okej ska nog ta och ringa ungdomsmottagningen! Var dock hos min pojkvän så hade ingen extra karta med mig eller så och eftersom det stod att man isåfall skulle ta från en annan karta så vågade jag inte göra något.. Men det löser sig nog pratar med ungdomsmottagningen senare eller i morgon om det inte är öppet