Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1946 ggr
Saffran0Spice
0

Konstanta kramper

Har 90% av tiden konstanta kramper i olika grader runt lever/galla och livmoder - har testat stretchning, piller, magövningar, djupandning, värme/kyla, tryck och annat men inget hjälper -.-'

Läkaren skriver bara ut piller eller säger att jag inbillar mig. Så ingen hjälp där direkt…
Har extrem fobi för Gynmottagningen så det är inte ett alternativ.

Någon som har tips på smärtstillande metod eller lösning?
Kan tillägga att jag tagit bort gallan och är 6e generationen som får återkommande problem med små cystor på äggstockarna (nästan varje månad).

Karmatarerskanise
1

Hur vet du vad det beror på om du inte varit hos gyn?

Saffran0Spice
0

#1 Har varit där för några år sedan (där av min fobi) och undersöktes då när jag hade problem med gallan då läkaren jag hade då ''antog'' att jag klart hade problem med menstruationen inte med gallsten..

Karmatarerskanise
0

2 Tycker trots allt att du ska göra en ny koll. Det kan finnas behandling.

Man behöver inte göra en undersökning det första man gör. Man kan börja med attjobba med fobin.

I annat fall finns det ju inte mer att göra än att knapra piller,  och ddt hjälper ju tydligen inte. 

Själv får jag cystor om jag inte har p ringar.

Saffran0Spice
0

#3 Sätter inte min fot där, skjuter mig hellre.
Ska googla runt på lite metoder, kanske finns något jag kan testa igen på annat sätt. Tack för svar!

Karmatarerskanise
4

#4 Problemet är att dina smärtor beror på något som kan vara farligt och behöver behandlas.  

Att skriva att man hellre skjuter sig själv än gör en undersökning är illa. Man måste genomgå undersökningar ibland. Du borde verkligen söka hjälp för det. Kan lova dig att tex livmodercancer är något man vill hitta i tid!

Saffran0Spice
0

#5 Mycket möjligt, men jag tar den risken - för till gyn går jag inte i detta liv tyvärr och inget någon skriver här kommer ändra på detta.

Men som sagt tack för svaren du gett iallafall =)

Dexterr
2

Tror ärligt talat att ingen här vet och kan hjälpa dig. Ta dig till gyn även om du har fobi. Ta med någon i familjen som stöd. Eller så går du med kramperna resten av ditt liv. Ditt val.

Saffran0Spice
0

#7 Då väljer jag kramper.

Aleya
1

Du har ju problem i gynsfären. Du borde verkligen kolla upp detta. Innan det kanske blir ett problem som inte går att lösa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristineL
2

Vad var det som gjorde att du inte sätter din fot mer på en gynmottagning? Var det just den platsen eller den läkaren?  För det finns flera mottagningar och flera gyn-läkare. Och du borde verkligen kolla upp det!

mollyt
1

Bara så att du vet så finns det gyn-kliniker som är till för dem med ovanlig skräck/obehag. Ta kontakt med en sådan, ni kanske bara kan PRATA till en början om det är själva gynundersökningen du inte vill göra.

Om det är endometrios du har så kan hormonbehandlingar göra att smärtan blir mindre.

Åsa S
1

Nån gång måste ju alla kvinnor gå till gyn ifall man vill leva. Det är nog mest i ditt huvud det är obehagligt. Det finns många gynekologeroch det finns många bra. Enligt din profil är du 20+ och det kan ju hända du bli gravid eller vill bli gravid i framtiden och måste ha hjälp med den saken. Sånån gång kommer du vara tvungen visa en delen av kroppen för en läkare/gynekolog. Kan vara bättre komma över skräcktröskeln med bara en rutinundesökning som ofta är över på några minuter än nån större undersökning för att åtgärda nått som gått så långt att det krävrlängre saker, för mycket kan gynekologen se med den där staven med ultraljud. De kan ex. se cystor + med kameran kan de se myom och liknande.

[Pandette]1
0

Tja, gynmottagningen är troligen ditt enda alternativ.