Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 1457 ggr
wingren
0

Hylla kroppen/kvinnan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte starta en tråd med fokus på kvinnokroppen. Som vi alla vet lever vi i en väldigt utseendefixerad värld och med denna tråden skulle jag vilja se massa med olika kroppsdelar, det kan vara en hand, en mage, ett ansikte, vad som, för att visa att vi alla är olika och vi är alla vackra :)

Bildtext: En axel, ett öra, ett skrattanfall

Grace2009
0

Ursäkta, men varför ska just kvinnokroppen hyllas? Om det handlar om att vi lever i en "väldigt utseendefixerad värld" borde man väl visa allas kroppar?

RobinEH
9

Möjligtvis för att vi är på just "kvinna i fokus".

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Grace2009
0

#2 Jag trodde alla var välkomna här, kanske inte är fallet :) Jag tycker bara det generellt är så synd att folk utesluter män på detta vis.

RobinEH
2

"Kvinna iFokus vänder sig till alla kvinnor i alla åldrar, och du är varmt välkommen att diskutera och ställa frågor kring alla aspekter kring att vara kvinna.

Taket är högt för vilka områden sajten kan omfatta - kvinnosjukdomar, sex och samlevnad, skönhetsråd, dina olika roller som kvinna, relationer, politik, kvinnokroppen, historia…"
- Om sajten

Alla är välkomna. Men jag ser inte varför manskroppar skall läggas ut på en sajt om kvinnor.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Grace2009
0

#4 Det kanske är så enkelt bra att jag inte ser det. Tack ändå.

Karmatarerskanise
8

3 Nu heter sajten kvinna, och då ter det sig ganska naturligt att det är det ämnet som hanteras på denna sajt.

Alla är välkomna, så länge sajten används till det den är till för.

Sajten är inte till för män. Huvudgruppen är kvinnor. Alltså helt i sin ordning att skapa en tråd för att hylla kvinnor.

wingren
0

#1 Som redan är skrivet och i princip avhandlat, för att vi är inne på kvinna iFokus. Om du vill och har härliga/fina bilder på manliga kroppsdelar (givetvis med tillåtelse) så får du mer än gärna göra det :) Män är ju trots allt väldigt vackra dem med, men som sagt, eftersom det är kvinna i fokus och jag antar att det mest är kvinnor som är medlemmar så tänkte jag inte längre än näsan räcker helt enkelt.
Och du får gärna skapa en egen tråd fast med både män och kvinnor :)