Jag behöver hjälp..
För ungefär en vecka sen var jag hos en kompis vän, vi kallas honom för E, och drack. Han är 30 år gammal.. Fattar inte varför vi va hos han men.. Jag drack alldeles för mycket, E gav mej nåt piller som han sa skulle göra mej jätterolig så jag tog det. Visste att det var fel men kände mej så pressad, och jag har hört att han är väldigt, väldigt våldsam. Så helt plötsligt däckade jag. Jag vaknade till, och då satt alla och kollade på film. Jag var helt jävla borta och jag kunde se, höra, kämna och allt. Men jag kunde inte röra mej. Han hade en filt över mej, med mina ben i hans knä och hsn tog på mej. När alla hade gått och lagt sej så… Ja han hade sex med mej. Jag ville det verkligen inte, jag försökte skrika men det kom inget ljud. Är det våldtäkt eller inte? Jag är förstörd inuti. Helt borttappad. Orkar inte göra någonting..
Om det var mot din vilja, ja. Jag kanske är helt ute och cyklar, men om man inte gör motstånd så kan han inte fällas för något? För du visade/sa inte att du inte ville..? Rätta mig om jag har fel!
Bacon, svaret är bacon.
#1 vad jag kan hitta här (är det en pålitlig källa??) är
1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.
(min fetstil), så nej, det är absolut våldtäkt…
#0 Tänk på att sätta ditt eget välmående först nu, vare sig det är genom att prata med någon professionell eller någon som står dig nära eller om det är att polisanmäla direkt… Hemsk situation och beklagar verkligen, vet inte riktigt vad mer jag kan säga 😕
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Du måste anmäla direkt för att annars kommer det användas emot dig i domstol och ifrågasättas varför du gjorde anmälan så sent
#3 han är nu anmäld.
#4 Starkt av dig att anmäla snubben, hoppas du mår bättre snart, styrka till dig.🤗
#5 tack så mycket
Jättebra att du klarade av att anmäla. 🌺 Hoppas att du får bra hjälp att ta dig igenom detta. Pma om du behöver prata. Stor kram till dig 🤗
#7 ❤️
Umgås inte med nt folk, går bara illa tillslut
Hoppas du lärt dig något av den är situationen!
Bra att du anmälde starkt av dig! 🌺
Bra att du anmälde! Dels för att stå upp för dig själv, dels kanske det hindrar honom i att upprepa proceduren med fler tjejer! Sånt där beteende måste smälla direkt tillbaka i huvudet på förövaren! Håller tummarna flr att han får sitt straff, en rejäl tankeställare och kanske nån typ av behandling för han har ju klart nån sorts störning som kan göra sp! Håller också tummarna för dig ts och hoppas du får stöd och hjälp du behöver i detta!