Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 4204 ggr
[Elucai]
0

Rhinoplastik - ett par frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är 15 år och i min släkt har vi en liten, konkav och i min mening ful näsa. Nästan alla jag möter tycker att den är perfekt, fast jag hatar den. Har sedan jag varit pytteliten velat ha en stor, konvex höknäsa, liksom djurisk. Och människor jag möter med sådana näsor klagar alltid på att de vill ha en rak eller helt enkelt min näsa, vilket jag intet kan förstå.

Anyways, poängen med inlägget var att jag undrar om man ens kan gå från konkav till konvex näsa genom rhinoplastik? Och hur gör man då? Fyller man med någon sorts broskvävnad eller? Och slutligen, hur dyrt skulle det bli?

Bilden är på mig och min näsa nu.

(Vet att inlägget kanske intet passar på Kvinna iFokus, men men)

[Elucai]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är någonting i den här stilen jag skulle vilja att min näsa ser ut, fast till och med grövre. Supersnabb och enkel redigering…

Karmatarerskanise
1

Har man pengar kan man göra det mesta med inplantat.

Verkar dock underligt att göra sin näsa STÖRRE.

mimåne
15

Varför är det underligt? Folk gör ju andra kroppsdelar större också. Om inte annat så är det väl inne att gå emot strömmen och köra sin egen grej.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Karmatarerskanise
3

3 underligt just eftersom stora näsor är något folk brukar göra mindre.

En stor näsa kan till och med påverka synen.

pyromanen
0

Tror pengar kan köpa det mesta i plastikväg. Antar att man måste vara färdigväxt först.

mimåne
35

Det är så roligt att se Ts stå för att tycka "hök"näsor och stora näsor är snyggt, men mycket tråkigt att det då ska komma kommentarer som "Det var underligt".. Lite mer positivt bemötande och trevligare stämning skulle ju vara trevligt och speciellt från självaste sajtvärden kan jag tycka. Kanske något att fundera på.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Karmatarerskanise
2

6 vad har mitt värdskap med saken att göra? 

Att något är underligt för mig (underligt är inte negativt)  bidrar inte till negativ stämninf om man inte väljer det. Var inte alls negativt nenat. Ber om ursäkt för detta.

MalinMalvina
0

Din nuvarande näsa ÄR perfekt! Klart en sån näsa jag skulle vilja ha :) 

Dock så skulle du vara otroligt fin i "hök-näsa" med, och är det något du känner att du vill göra så go for it! Det är DU som ska trivas i ditt utseende :) 

Som det ovanstående sagt, det mesta går nu att göra inom kirurgi, både förminska och förstora, jag skulle tro att dom använder implantat, inte brosk :) Kostnaden har jag ingen susning om :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Med tanke på din ålder kanske du inte får genomföra det utan målmans  godkännande.

Här finns lite att läsa om näsplastik

http://www.ak.se/sv/nasplastik/

Ett pris kan du nog bara få efter en konsultation hos en plastikkirurg.

Kika runt bland plastikkliniker tills du hittar en som känns bra för dig. Kan nog också vara bra att göra konsultation hos ett par olika kliniker med. En konsultation kostar vanligen ca 1.000 kr.

[Elucai]
0

Okej, jag har fått att tänka på! Kommer kanske vänta tills jag blir åtminstone 18, för min far är emot allt som har med sådant här och göra och av någon anledning är han fortfarande min vårdnadshavare. x)

Anyways, tack för svar, folk. Har hjälpt. :)