Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1428 ggr
[VampireGirlElvira]1
0

Rubrik i Aftonbladet.

Visste inte var jag skulle lägga in detta, men jag lägger in det här i kvinnor i fokus. Jag blev så sur när jag läste en artikel i Aftonbladet.se för en halvtimma sedan. Där stod det att en kvinna härifrån Norrbotten var långtidssjukskriven för någonting, och att hon sedan hade varit riktigt aktiv fastän hon sa till Försäkringskassan att hon inte kunde t.ex dammsuga för att hon hade för ont i ryggen och sånt. Och nu så får hon betala tillbaka ca. 600.000 kr! Det är inte mer än rätt tycker jag! Varför ska sånna människor få pengar från Försäkringskassan medans sånna personer som mig får bli lidande för sånna folk som förskingrar och ljuger för Försäkringskassan? Jag har inte fått några pengar från Försäkringskassan på två månader även om jag är sjukskriven på grund av min Chrones utredning och min extra ryggkota som jag inte kan göra nåt för. Jag kan jobba max fyra timmar per dag på grund av ryggverken. Och jag har fått order från min läkare att ta det lugnt hemma, och motionera försiktigt, och det är det jag gör för att få igång min mage på ett lugnt och stabilt sätt. Igår for jag t.ex till sjukhuset och tog för andra gången dropp för min Chrones, Remicade heter den. Det är en jävligt bra medicin som verkar bra för min del. :D Som sagt, så gillar jag inte dessa fuskande j***ar!

Anonym
0

Sådant här blir jag verkligen förbannad och frustrerad över att det får ske överhuvudtaget. Nu har jag ingen sjukdom utan är en vanlig arbetslös som är frustrerad över "ersättning" från f-kassa. Vill inte vara utan jobb DET blir folk verkligen "sjuka" av av att vara. Hur i hela friden har människa gjort för att få ut sådant jättebelopp? Kommer inte ihåg under hur lång tid människan har fått ut ersättning dock. Men det är bra denne blev upptäckt

[VampireGirlElvira]1
0

Jag tycker att man borde få nån sorts betalning när man är sjukskriven. Jag har inte ens rätt att få sjukpenning, och det irriterar mig. Jag tycker att Försäkringskassan borde kolla extra noggrant på personer som har nån sorts ersättning, och trycka till dom. (Om man kan säga så på ett fint sätt.) Jag läste på Aftonbladet för några månader sedan (eller så var det förra året) att en man var "rullstolsbunden" för att han hade varit med om någon olycka och var sjukskriven för det. Men sen visade sig att han var fullt rörlig och arbetsduglig den mannen. Som tur var så fick även han betala tillbaka pengar som han hade fått från Försäkringskassan.

Halvdansken
0

Inte första gången, det finns ju många sådana här fall, ibland med flera miljoner utbetalt. Fattar inte heller hur det går till.

Hatar cancer och älskar vårlökar.