Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketti-hemmet
Läst 3826 ggr
Bananbullar
0

Jag behöver en hobby!

För att göra en lång historia kort så har jag spelat tennis hela mitt ungdomsliv. Från 8 års åldern till jag var 18 år fyllda. I slutet tränade jag cirka 5 dagar i veckan och hade match på helgerna. Detta tog alltså upp en stor del av mitt liv och var mer eller mindre det enda jag gjorde.

Idag är det 3 år sedan jag slutade på tennisen och jag känner mig fortfarande väldigt vilsen. Jag har inte lärt mig hur jag ska spendera all ledig tid jag har fått. Vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Det brukar sluta med att jag sitter hemma och kollar på serier/tv. Och så fortsätter det.. 

Jag skulle behöva en ny hobby! En hobby som inte kostar alldeles för mycket pengar då jag är student och inte är så tät. En hobby man enkelt kan ta fram och "plocka undan". Jag har försökt lära mig virka och sticka, men det var inte riktigt för mig. Rita kan jag inte, och är inte heller musikalisk av mig. 

Har ni några andra idéer på saker jag kan fylla "all" min lediga tid med?

-Aida-
0

du kan köpa polymer lera och pyssla med de, även om de är en liten lätt grej kan de ta lång tid för nybörjare, du behöver inte köpa verktyg heller om du kan hitta en massa prylar hemma som kan funka som verktyg, som en tandpetare eller spik.

Emo
0

Vad tycker du om att göra? Vad tycker du om att se på? Gillar du att odla? Gillar du vackra saker både till hemmet och till dig själv?
Inte så lätt att tipsa dig men du kan ta en titt på de artiklar vi har på Pyssel och Pärlpyssel:
http://pyssel.ifokus.se/articles
http://parlpyssel.ifokus.se/articles

Om du hittar något där som du skulle kunna tänka dig att göra, så ställ gärna frågor om det. Lycka till!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Torparmor
0

Titta under "Hantverk & Hobby" där finns många sajter med inspiration att ta del av.  Gör grytunderlägg av pärlplattor, blir det för många sälj på loppis. Origami, modellbyggen, cernitlera som du målar och "bränner" i vanlig ugn, pussel både att lägga (köp loppis) och tillverka. Gör du en skiva att ha pusslet på kan du ställa undan när du inte pusslar.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

viktoria91
0

Simning kanske? Billigt och kan träna som du vill.

parsley
0

Läs böcker. Meditera. Gå ut och gå, i en eller annan form.

RebeccaG
4

Kaniner &/eller kaninhoppning. 
Kostar inte jättemycket och det blir det du gör det till❤️

+ att du har en vän att titta på tv med😊

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Emo
0

I #3 får du rådet att göra grytunderlägg av prp (plaströrpärlor).
Med tanke på den temperatur vi har nu, så rekommenderar jag detta, med rubriken:
Vad ska man göra i  värmen?
http://parlpyssel.ifokus.se/discussions/51f2bbac8e0e7459ca0003d6-vad-ska-man-gora-i-varmen?50964c6fd4ebea0a7004e84c-2

Eftersom iFokus har en del problem med bilder och vi inte ska rätta till dem själva, så lägger jag in bilden, som ska vara i trådstarten här:

Rut-Berta och Henrik

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Bananbullar
0

#2 Jag gillar att skapa saker och att göra saker till både mig själv och andra. Baka är ett intresse, men kostar en del pengar (speciellt om man ska göra lite mer avancerade saker). Pärlpyssel har jag faktiskt funderat en del på, men hur börjar man? Vad ska man ha? Hur fixar man mallar? Många frågor och då är det tyvärr så att jag skippar det helt. Men du kanske har lite länkar eller liknande jag kan läsa så jag lära mig lite om hur jag ska gå tillväga?
Odling är kul, även om jag inte har gröna fingrar. Därför bör det vara något som inte dör så lätt. Har länge funderat på att odla groddar och liknande till mina tamråttor, men även det har runnit ut i sanden pga att jag bara blir stressad över hur jag ska börja. 

#4 Simning tänkte jag börja lite smått med i höst när simmarhallarna i stan öppnar igen. :)

#7 Jag har ju faktiskt 4 tamråttor hemma som tar upp en del tid. Så sällskap när jag kollar på tv har jag redan ;)

Bananbullar
0

En annan sak jag och min pojkvän ofta gör tillsammans är att pussla. Pusslerna limmar vi sedan ihop och hänger på väggen. Men skulle vilja göra något annat vid sidan om! Pussla tycker jag mest att göra tillsammans med någon annan.

parsley
0

Gör zentangle.  Zentangle kan liknas vid avancerat telefonklotter. Du behöver i princip bara papper och penna. Rita vad du vill. Gör olika fält och fyll dem med geometriska mönster. Avkopplande. Det blir snyggt fast man inte kan rita.

Aniara14
2

#9 Bakning behöver inte kosta så mycket. Det beror ju helt på vad det är man bakar.

T ex så kan man baka ca 4 kg fullkornsbröd, 4 stora limpor, för ca 40-45:- Det är mycket billigare än att köpa samma mängd fullkornsbröd i affären, och mycket godare också. I alla fall om man använder ett bra recept.

Dessutom får man bra träning för händer, armar och axlar när man knådar degen för hand i 10 minuter. Bara fördelar alltså att baka sitt eget matbröd. Det kan verkligen rekommenderas till alla som har tid, intresse och möjlighet.🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Myrrami
0

Göra smycken kanske. Där finns massor att göra och det kan bli fina presenter att ge bort när de är klara.