Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketti-hemmet
Läst 3826 ggr
Bananbullar
0

Jag behöver en hobby!

För att göra en lång historia kort så har jag spelat tennis hela mitt ungdomsliv. Från 8 års åldern till jag var 18 år fyllda. I slutet tränade jag cirka 5 dagar i veckan och hade match på helgerna. Detta tog alltså upp en stor del av mitt liv och var mer eller mindre det enda jag gjorde.

Idag är det 3 år sedan jag slutade på tennisen och jag känner mig fortfarande väldigt vilsen. Jag har inte lärt mig hur jag ska spendera all ledig tid jag har fått. Vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Det brukar sluta med att jag sitter hemma och kollar på serier/tv. Och så fortsätter det.. 

Jag skulle behöva en ny hobby! En hobby som inte kostar alldeles för mycket pengar då jag är student och inte är så tät. En hobby man enkelt kan ta fram och "plocka undan". Jag har försökt lära mig virka och sticka, men det var inte riktigt för mig. Rita kan jag inte, och är inte heller musikalisk av mig. 

Har ni några andra idéer på saker jag kan fylla "all" min lediga tid med?

-Aida-
0

du kan köpa polymer lera och pyssla med de, även om de är en liten lätt grej kan de ta lång tid för nybörjare, du behöver inte köpa verktyg heller om du kan hitta en massa prylar hemma som kan funka som verktyg, som en tandpetare eller spik.

Emo
0

Vad tycker du om att göra? Vad tycker du om att se på? Gillar du att odla? Gillar du vackra saker både till hemmet och till dig själv?
Inte så lätt att tipsa dig men du kan ta en titt på de artiklar vi har på Pyssel och Pärlpyssel:
http://pyssel.ifokus.se/articles
http://parlpyssel.ifokus.se/articles

Om du hittar något där som du skulle kunna tänka dig att göra, så ställ gärna frågor om det. Lycka till!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Torparmor
0