Inte kär i min pojkvän
Har nyligen inlett ett förhållande med en man som är ett par år äldre än mig. Jag känner mig dålig och äcklad. När vi träffades första gångerna kände jag direkt att "honom vill jag ha". Han är väldigt snäll, generös, omtänksam och inte minst riktigt snygg. Det kommer hela tiden sms där han skriver att jag är den finaste i hela världen och att han gör allt för mig. Sammanfattning: han låter som världens drömkille! Men nu när vi blivit ihop känns det… Bara fel. När vi bara gosade så var jag lyckligast i världen. Men när han skulle börja på att hångla så ville jag bara spy. Inte för att han är dålig på det eller har äcklig andedräkt utan för att det bara känns del. Så fort vi är ensamma så vill han hångla och smeka mig. Inom mig ler jag när jag tänker på hur charmig och snygg och snäll han är, men jag vill bara kräkas när jag tänker på att han vill pussas och smekas. För någon timme sedan kom ett sms där det stod att han ville sova med mig på natten ensam. Ena delen av mig längtar efter att få göra det med honom men andra delen vill skriva tillbaka att jag är äcklad av tanken och att jag vill göra slut. Det här är min första riktiga kille. Första killen jag hånglar med och första killen som vill ha sex med mig. Jag vill behålla honom samtidigt som jag känner mig äcklig och tom när han tar på mig. Grejen är den att han aldrig gör något mot min vilja heller. Varje gång han bjuder in till något spelar jag med. Jag vågar inte säga nej. Är helt splittrad, har ni några tips åt mig?
Låter inte som att du är redo för ett förhållande och speciellt inte med honom om du känner dig äcklad, det ska man inte göra med sin partner.
Det är klart att du ska säga nej om du inte vill. Jag vet inte hur ung du är men du kanske inte är redo för sex ännu? Man behöver inte ha sex på en gång bara för att man blivit ihop. Jag var tillsammans med min nuvarande sambo i nästan två månader innan vi hade sex.
Men vill du inte alls ha ett förhållande med honom så måste du ju säga det till honom och göra slut. Vill du ha honom som vän bara kanske?
Efter att ha läst rubriken och dina förklaringar på hur du känner för kroppskontakt och intimitet med din pojkvän tror jag inte du vill vara tillsammans med killen. Som de ovan säger är du kanske inte redo, och det är inget fel med det. Det viktiga är att lyssna på sig själv och inte göra något man inte vill. I ett förhållande ska man dessutom känna sig trygg och våga säga nej eller berätta att det känns fel och jobbigt.
Låter verkligen som att du inte riktigt är redo för ett förhållande ännu. Det är inte alls ovanligt att man kan känna sig attraherad av någon som visar sitt intresse men när man väl "fångat" sitt "byte" så förlorar man intresset. Det är fullt normalt! Men för att inte såra varken dig eller din pojkvän bör du ta upp detta med honom. Kanske ni ska vänta och se vad som händer i framtiden istället.
Hur gammal är du?
Det låter som att du är väldigt ung, vilket innebär att även killen är ung. Berätta för honom att du tycker om honom (om du nu gör det) och gärna vill fortsätta träffa honom men att du inte är redo att bli fysisk med honom än. Det är absolut inget skamfullt i att vilja vänta tills det känns rätt och förstår inte killen det så är det bättre att låta honom gå.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#6 Jag fyllde 14 år för en månad sen. Som ni andra säger så kanske jag inte är redo. Åh jag vet inte. Jag vågar inte göra slut, han är världens bästa vän som alltid fick mig att le och skratta. Jag känner mig ju lite attraherad av honom också. Tänk om jag förlorar honom som vän om jag berättar hur jag känner?!?
#7 Han är 16, snart 17 år.
-Bättre ökänd än okänd
#8 Förstår verkligen att du känner dig splittrad, jag skulle antingen göra slut eller säga till honom att ta det lite långsammare. Alltså inga pussar eller smekningar, allt är på dina villkor. :-) Du får gärna pma om du vill.
#8 Om du bara är 14 så är det väl ingen bra idé att ha sex?
Eftersom du blir äcklad av kyssar och tanken på sex är det bättre att ni bara är vänner. Du är inte redo för det eller så är han fel person.
Gör absolut inte något du känner obehag inför!
Du ska inte känna så som du gör. Det måste kännas bra i ett förhållande. Prata med honom, och lyssna på dig själv!!