Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1167 ggr
Kaninissssss
0

Orolig lite mens?

Hej, den här "mensveckan" har jag haft jätte lite mens alltså blödit jätte lite. Och den slutade även tidigare än vanligt. Jag brukar blöda jätte mycket och ha mensen mer än en veckan, så jag undar om jag ska gå och kolla upp det? Det är ju jätte skönt att inte blöda mycket men man blir ju lite orolig? År 14 år om någon undrar.

Aristarcos
0

Det beror på om du haft mensen länge, eller bara haft den en kortare tid. I början kan det variera innan alla hormoner i kroppen har stabiliserats i en. Har du haft en regelbunden mens en längre period  och att den ändrar sig så bör det kollas upp. Har du börjat med p-piller kan också mensen minska/ försvinna helt.

Kaninissssss
0

Haft min mens i över 2 år, jag äter inte p-piller.

Aristarcos
0

Hm, har du varit orolig, stressad, gått ner i vikt ? Det kan förändra mensen.

Och så har vi ju också alternativet graviditet..om det finns risk för det dvs.

Kaninissssss
0

Nej inte något av det, har inte heller haft samlag. Kanske måste gå och kolla upp det.. Vet du något mer som kanske kan ändra mensen?

Aristarcos
0

Mycket träning…

Aristarcos
0

Sen kanske det fler orsaker men kan inte komma på fler ;)

Karmatarerskanise
0

Mensen kan variera genom livet. Men är du orolig så ring gyn och fråga om en kontroll behövs.

Portie
0

Den kan som sagt vara oregelbunden. Jag har också haft så ibland, ibland har det blött väldigt mycket och ibland väldigt lite. Så om jag var du så skulle jag inte vara orolig.

Kaninissssss
0

Ja men det var verkligen skillnad, jag har inte ens "fyllt" upp en tampong. Alltså i två år har den varit helt regelbunden men nu helt plötsligt inte. :/ Jag brukar vanligt vis få byta en gång i timmen annars blöder det igenom.

pyromanen
0

Gått ner i vikt?

Kaninissssss
0

Nej..