Viktuppgång pga p-piller?
Hej! Jag har börjat gå upp i vikt. Det är inte så att jag är överviktig, men jag har gått upp väldigt snabbt i vikt. Jag och min mamma satt och småpratade lite och kom fram till att det kan bero på p-pillerna. Jag har ätit p-piller i lite mer än 1 år nu. Då jag har sex regelbundet så vill jag ha ett p-medel, men gärna något som inte har biverkning att gå upp i vikt. Finns det något som ni vet? Har funderat på p-stav, men det innehåller väl samma hormoner?
Kopparspiral innehåller inga hormoner.
Eller det kanske inte stämmer med viktuppgång pga p-piller… ?
#1 Ska läsa om det, tack 🙂
#2: Jo det stämmer absolut att du kan ha gått upp pga hormonerna. Slutade med p-piller helt pga den anledningen och många andra bieffekter. Det är inte värt det för min del.
Mvh Nathalie
#Okej, då är det i alla fall inte som jag inbillar mig i alla fall. Slutade du helt med p-medel eller byta du till något annat?
vissa samlar på sig vätska med p-piller. Man kan då prova Yasmin som även är milt vätskedrivande.
Jag har inte märkt att jag gått upp "mer än vanligt" i vikt sen jag började med p-piller (p-stav nu). Har väl alltid varit sån som pendlar upp och ner och det fortsätter än. Så för mig var det ingen skillnad på den punkten.
Det står att du bara är sexton år, så jag skulle nog vilja säga att du just nu är i en ålder då din kropp kommer att förändras mycket.