Ont i blindtarm vid mens?
Hejhej! För några veckor sen fick jag riktigt ont i blindtarmen under en dag, till slut hade jag tom ont när jag gick och haltade. Men det gick över under natten. Men nu när jag vaknade fick jag ont igen, men det gör ont på vänster sida också, och jag har min mens nu. Har detta något med menen att göra?
Hur vet du att du hade ont i just blindtarmen? Och om du hade ont i blindtarmen (eller misstänkte det) varför sökte du inte vård?
Det är inte mensvärk du har?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Hur vet du att det är blindtarmen? För att det den ska du uppsöka läkare direkt.
Jag tror däremot att det är livmodern eller äggstockarna som gör ont pga mensen.
Frågan är väl som sagt hur du vet att det är blindtarmen?
Det är inte ovanligt att få ont när man har ägglossning och nu har du mens så jag gissar på menssmärtor.
/Maria
De är troligen äggstockarna som värker, inte blindtarmen.
Det kan göra riktigt ont i äggstockarna vid mens, de kan krampa och värka som bara F*N - då fungerar det ofta att lägga sig raklång med något varmt på dem och andas djupt från magen =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#4 Min erfarenhet säger tvärt om. När man har blindtarmsinflammation så vill man ligga raklång och absolut inte böja sig. När man har menssmärtor så vill man krypa ihop i fosterställning för att underlätta.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#5 Krampen brukar bli mycket lättare varje gång om man sträcker ut sig istället. Man töjer ut musklerna som krampar och de blir smidigare, ju mer man stretchar dem ju lindrigare blir det. Iallafall vad jag lärt mig och som det fungerar för mig personligen.
Men kan ju säkert vara olika från person till person också.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Hejasan.
Kommer att svara som en del ovanstående
antagligen äggstocken - hur vet Du att det är blindtarmen
Råder Dig att boka tid på för undersökning på Gyn.Mott. Blir det mer värk så uppsök akuten eftersom vi BARA tror av egna erfarenheter att det inte är blindtarmen. Beroende på din smärttröskel kan Du eventuellt ha en inflammation i äggstocken….. inte bra att gå med för länge - egna erfarenheter.
Hoppas att du förstår att Du ska åka till akuten för en brusten blindtarm är ett
LIVSHOTANDE tillstånd så ring sjukvårdsupplysningen så får de leda Dig rätt och svara på Dina fråga ta temperaturen (en förhöjd kroppstemp indikerar en infektion/inflammation)
Snälla ring sjukvårdsupplysningen efter temperaturmätningen.
Krya på Dig