Bada i havet med pms?
Hej! Går det och bada i hav och sjöar med mens?
Det antar jag väl…
Jag tror det. men jag vet inte prova
klart du kan! du kan bada med tampong men byt den helst ganska snart efter att du badat klart. Då ska det inte vara någon fara! :)
självklart. Det är inget farligt. Det går utan skydd men det kanske inte är så fräscht. Tampong eller menskopp behöver användas.
Förresten, PMS är inte samma sak som mens, PMS är humörsvägningar och sådant innan eller under mens.
Har läst på massor av ställen att man kan få inflammation :/
#3 Har aldrig använt tamponger och vågar inte köpa/använda.. är väldigt ung
Kan man inte få inflammation om man badar med mens? Har jag alltid hört 🤔
#4 aha :) Trodde PMS och mens var samma sak :)
#6 Trodde jag med, men verkar inte vara så.. :/
Tror man kan få inflammation eller något…
Badat i hav och sjöar med mens i alla 32 år jag haft mens. Nemas problemas.
#6 #8 nejnej, inflammationer på grund av vatten har jag aldrig hört om. du får sällan in vatten i slidan och det går bra att bada i pool med mens också. Man ska bara vara extra noga med hygienen och byta tampong ofta! :) Kanske kan vara svårt att hålla händerna rena på stranden?
#10 Men om man inte har tamponger då? :/
#11 Utan tamponger blir det såklart värre. Du kommer förmodligen blöda igenom och det kommer att synas.
/Maria
om jag var du skulle jag träna att använda tampong. det är inte läskigt alls! jag vet att O.B skickar med en instruktionslapp hur du använder tampongen. Du kan ju börja med minsta storleken, det är inte värre än att stoppa in ett finger. om du däremot blöder väldigt lite vid mens kan du ju strunta i att använda tampong.
Ang. inflammation och det, tror det är mest en skröna. Jag skulle vara försiktig om det fanns algblomning i vattnet annars är det fritt fram! :)
om jag var du skulle jag träna att använda tampong. det är inte läskigt alls! jag vet att O.B skickar med en instruktionslapp hur du använder tampongen. Du kan ju börja med minsta storleken, det är inte värre än att stoppa in ett finger. om du däremot blöder väldigt lite vid mens kan du ju strunta i att använda tampong.
Ang. inflammation och det, tror det är mest en skröna. Jag skulle vara försiktig om det fanns algblomning i vattnet annars är det fritt fram! :)
#14 Ok.. Men vågar inte köpa. :/ Aldrig nånsin stuckit in ett finger där så.. xD
Är bara 13 år
Om inte du blöder jättemycket så funkar det utmärkt i havet att bara ta på sig badkläder ( inga mensskydd) och bada som vanligt. Skulle det vara nån liten blodfläck på badkläderna sen kan man ju bara skölja/tvätta efteråt och är det svarta badkläder syns inga fläckar.
#16 okej :D så bra
Kopierade denna text från vårdguiden/1177:
Kan man bada?
När man har mens kan man bada och duscha precis som vanligt, men det är bra att tänka på att vara noga med hygienen. Använder man tampong kan den sitta i när man badar, men man ska byta tampong när man badat färdigt.
Om du googlar runt på såna här frågor kan alla möjliga sökresultat dyka upp kolla gärna på sidor som vårdguiden eller liknande…
Kopierade denna text från vårdguiden/1177:
Kan man bada?
När man har mens kan man bada och duscha precis som vanligt, men det är bra att tänka på att vara noga med hygienen. Använder man tampong kan den sitta i när man badar, men man ska byta tampong när man badat färdigt.
Om du googlar runt på såna här frågor kan alla möjliga sökresultat dyka upp kolla gärna på sidor som vårdguiden eller liknande…