Ingen mens?
Jag har inte fått mens sen den 18 maj då min första mens kom, jag den upphört på riktigt och kommer inte förrens en månad eller så, eller är det bara oregelbunden? Och hur känner man när mensen är påväg??
Och en random fråga, hur funkar p plåstret? Hur funkar den när man bara sätter ett plåster på magen?
I början är mensen ofta väldigt oregelbunden.
P plåster skickar in hormoner genom huden.
#2 Fast har inte haft det på nästan 2 veckor…
Det kan gå månader mellan mensen i början.
Jag hade oregelbunden mens fram tills jag började med p-piller. Att ha oregelbunden mens är verkligen otroligt jobbigt men om man stressar över det och oroar sig över när den ska komma och att den inte har kommit så kan det göra så att mensen inte kommer! Så ta det lugnt, ha alltid en binda/tampong med dig för säkerhetskull så kommer den när den kommer :)
Jag hade oregelbunden mens fram tills jag började med p-piller. Att ha oregelbunden mens är verkligen otroligt jobbigt men om man stressar över det och oroar sig över när den ska komma och att den inte har kommit så kan det göra så att mensen inte kommer! Så ta det lugnt, ha alltid en binda/tampong med dig för säkerhetskull så kommer den när den kommer :)
Det är fullt normalt med oregelbunden mens, inget att oroa sig över.
Det är inte säkert att man känner att det är på väg. En del känner av sin ägglossning, en del känner dagen innan mens, det är jätteolika!
Prata p-medel med skolsköterska eller umo.
/Christine