Hugg i baken!
Runt mens får jag ofta knivskarpa hugg i rumpan och ibland i livmodern! Det är fruktansvärt smärtsamt och skapligt irriterande.
Är det någon som känner igen sig? Blir orolig att det är tecken på något allvarligare som Endometrios som man ju hört en del om.
Det verkar inte vara "bara" att diagnostisera det heller! Kan det vara normalt?Har aldrig eller väldigt mild mensvärk förutom två gånger för ett par år sen då jag hade så ont att jag kräktes och svettades, med andra ord, bland det värsta jag varit med om!!
I övrigt inga andra symptom.
Jag har det där hugget i rumpan, har även svårt att bajsa pga smärtor vid mens. Ingenting jag spenderat tid att tänka på dock, så jag sätter en tass här. Vill veta jag med :)
Det trodde jag faktiskt var något normalt, får så ibland att de kan hugga i till i baken riktigt ordentligt, jag har inte heller så nådiga mens verkar, för ett par år sedan va mensen så illa att jag blev helt blek och nästan svimmade, kräktes mycket, blev helt utmattad och kunde sova hela dagarna, sen blev de typ en gång per år, nu händer de nästan inte alls, får knappt ont längre.
Inget ovanligt alls.
Jag får så också, men jag undersöks för endometrios nu pga riktigt jävliga menssmärtor. Bland annat sånna hugg, både rumpan och vaginalt. inte okej.
#5 jag har inte den sjukdomen men får ändå ont vid analen vid mens.
Tycker det dras paralleller alldeles för lättvindigt idag. All smärta är definitivt inte endo. Mens kan göra ont utan den diagnosen.
5# Nej absolut inte, men jag har ju andra besvär med så… :O Men hugg vid rumpan verkar ändå vara ganska normalt, men det är inte kul för det!
Har också så och när jag nämnde det för barnmorskan på Um så sa hon bara att det berodde på mina ppiller. Vilket det inte alls gjorde då det gör lika ont att gå på toa under mens vare sig jag har ppiller eller inte.
Nu har jag dock inte mens så ofta så jag slipper den smärtan och det är väldigt skönt!
Jag har samma sak. Det är nog inget ovanligt. :)
Jag blir förvirrad… får du ont i en skinka eller kring analen? För från din beskrivning i rubriken får jag det till ont i skinkorna. Om du menar kring analen så kan jag säga att det är vanligt vid mens. Om man dock inte ens kan kissa eller skita under mens för att det gör så ont, då kan man misstänka endo.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Det går som en kniv genom ändtarmen för att förtydliga det hela, ville dock inte vara allt för detaljerad när jag skrev tråden men…
En förklaring jag fått för dessa smärthugg och kramper är att det vid menstruation utsöndras ett ämne som hjälper till att stöta bort slemhinnor efter ägglossning och före mens. Pro-någonting, detta hormon kan ge ökade tarmrörelser, ge kramper eller diarré.
Även ge större och ömmande bröst, illamående.
Mer än så kommer jag inte ihåg.
Får samma jag också, inte alltid dock. Följer!