Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 29061 ggr
fuzzie
31

Ont i ena bröstet...

Hejsan ni, hoppas att ni kan hjälpa mig med min lilla oro 🤦‍♂️ 

Det är nämligen så att jag sedan lite mer än 1 vecka tillbaka har haft ont i mitt ena bröst. Det är mitt högra bröst och smärtan sitter på utsidan. Jag tänkte inte så mycket på det de första dagarna då jag inte kan känna någon knöl i bröstet och jag har dessutom hört att man inte har ont i bröstet om man tex. fått bröstcancer utan att man endast upptäcker att det finns en knöl där. Jag kan ha väldigt fel då jag inte är särskilt insatt, så ni får gärna rätta mig isåfall. (ber om ursäkt ifall någon tog illa upp där) 😞 

Så det konstiga är att jag inte kan känna någon knöl men ändå gör det väldigt ont. Det känns ungefär som när man har ett stort och kraftigt blåmärke, men det finns inget blåmärke där. Dessutom har jag fått samma känsla av att det gör ont i det vänstra bröstet och även det på utsidan. Jag har aldrig känt denna känslan förut och eftersom det gått så pass många dagar utan att det försvinner så börjar man ju bli orolig. Jag brukar dock aldrig ha problem med att ligga på mage och sova men den senaste veckan har jag känt ett himla obehag och haft ont när jag vaknat. 

Jag har relativt stora bröst och har gått upp en del i vikt sedan jag fick bukt med min ätstörning. Jag gick upp hela 10 kilo från i höstas tills i våras men nu har jag gått ner 3-4 kilo igen och dessa kilon satte sig på brösten, rumpan och låren. Men man tycker ju att jag borde fått ont i brösten redan i våras om det skulle handla om någon slags "växtvärk" i dem på grund av viktuppgången. 😕 

Så är det någon som känner igen sig i detta? Jag börjar ju bli orolig när smärtan som sagt inte ger med sig.  Jag kommer uppsöka en läkare på vårdcentralen nästa vecka då jag kommit hem från semestern. Men tror ni detta är något att vara orolig över? 😢

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

AnnaFagerell
1

Jag har ont i mitt ena bröst från och till och har fått det kollat och de säger att det är hormoner. Ibland kan jag inte lägga ner min arm mot bröstet så ont det gör…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

fuzzie
0

Åh, hoppas att det är samma för mig med då! 🙂 

Men jag ska ändå boka en tid med vårdcentralen för att vara på den säkra sidan, men tack för att du svarade och lugnade ner mig lite! 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

AnnaFagerell
0

Det är aldrig fel att kolla upp. Hur är det i armhålan på samma sida? Svullen där? Lymfkörtlar kan ju svullna… 

Jag får ont 1-2 gånger i månaden i mitt bröst, det blir lite knöligt när jag har ont också.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

PrincessMelpomene
0

Man brukar säga att runt mens tider och om man äter hormonella preventivmedel så kan man få ont i brösten. Brukar själv få ömma bröst lite innan min mens period men också efter den. 

Dock när jag var yngre och började få bröst hade jag så kallade "växtvärk" i dem. Så det kan isig vara möjligt att det är detta du fått en släng av också ^^

Tror inte det är något seriöst, men kolla annars upp det om du känner dig orolig ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!