Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 1137 ggr
[sse_]
0

Tänker ni på bristningar?

Hej, jag undrar om ni tänker på bristningar? 🤔 T.ex: Om ni ser en tjej gå förbi och hon har en tröja där midjan syns och det finns gamla blekta bristningar där, tänker ni på dom?

När jag var yngre gick jag upp väldigt mycket i vikt, gick upp extremt mycket till  ungefär 80kg och gick sen ner till 50, och har nu gått upp till 55 och är väl hyfsat nöjd med hur jag ser ut. Självklart så fick jag en massa bristningar, främst på midjan, rumpan, låren, vaderna och insidan av armarna. Och jag skäms så mycket över dom… Även fast dom är blekta och folk säger att dom inte syns så vågar jag knappt ligga i bikini på stranden för det känns som att alla ser dom och tänker på det. Vågar inte ha jeans eller shorts på mig med en lite kortare topp för då syns dom på midjan… 

Sen kanske någon här vet, om jag går upp i vikt (den pendlar så mycket) till kanske, 60kg, kan jag få bristningar igen då? Eller måste jag gå upp lika mycket som jag vägde förut? Min största farhåga är att få nya bristningar och känna mig som jag gjorde när jag var överviktig…

Tacksam för svar!😃

ChristineL
4

Skänker inte bristningar en enda tanke, varken på mig eller andra.

Ladydragon
2

Instämmer med #1 tänker aldrig på någon annans bristningar brukar typ inte ens se dom mina egna tänker jag på nångång ibland och då främst vid dusch när man ser dom men annars nee och jag stör mig inte det minsta på dom heller 

sen oxå det är inte bara kvinnor som får bristningar det kan män oxå få i varierande grad

[rumelle]
4

Nej, bristningar är ingenting jag bryr mig om, varken hos andra eller hos mig själv. Det är ju ingenting man kan rå för precis. Och man måste inte ha fått dem pga att man gått upp i vikt mycket. De kan komma av att man vuxit snabbt när man var yngre eller att man tränat mycket och byggt muskler snabbt.

Scorpio97
2

Jag ser mina egna och irriterar/stör mig på dom, men jag har aldrig lagt märke till bristningar på andra.

//Jessie

-Aida-
1

Aldrig brytt mig om bristningar.

emeliiiiieee
1

Jag ser såklart mina egna och avskyr dom, men jag har aldrig lagt märke till bristningar på nån annan! Ingenting jag tänker på i alla fall och jag tror att de flesta inte ens märker av bristningar så på med bikinin bara! Bry dig inte om dina bristningar även om det är svårt.

Jetaime
0

Jag tänker inte så mycket på det hos andra, bara hos mig själv. Men jag är inte rädd för att andra ska se det utan är bara missnöjd med mig själv och skäms inför mig själv.

FjantYoda
0

Jag tänker väl på det om jag ser det, men då har jag haft rätt skev kroppsbild på mig själv vilket hjälper till, men inte så jag kollar på någon för att se om dom har utan ser jag mycket så är det väl typ "oj vad h*n hade bristningar"

https://www.instagram.com/aros_yoda/

MarHai
2

Bryr mig inte alls om bristningar, varken på mig själv eller andra.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Karmatarerskanise
0

Tänker på mina egna men har aldrig tänk på andras.

[WickedAlly]
2

Tänker sällan på mina egna nu för tiden och ännu mer sällan på andras. Men ett par gånger har jag lagt märke till om någon haft väldigt mycket bristningar faktiskt. Men det är mer att jag bara noterat det i förbifarten och sedan glömt av det lika snabbt. Samma med folk som har ärr som utmärker sig. Eller något annat "avvikande" (kommer verkligen inte på något annat ord..). Jag ska gå i bikini i sommar, trots att jag nu efter graviditeten har illröda bristningar på båda sidor naveln. Har dessutom ganska mycket ljusa bristningar på höfterna och låren. Vill någon glo så får de göra det tänker jag. Om någon mot förmodan glor mycket så får jag väl glo tillbaka :-)

Cahira
3

Jag tycker bristningar ar fina av den anledning att de berattar en historia om personen. 

edit: samma med arr. Jag gillar verkligen arr.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tuulikki]
0

Nä, lägger inte märke till ärr eller bristningar hos andra. Gick i samma klass som min pojkvän i 7 månader utan att se ärren på hans armar, la märke till dem första gången vi var själva :P 

Tänker inte ens på mina egna bristningar, de är väldigt ljusa dock så de syns knappt.

Karmatarerskanise
1

#12 Vad fint tänk :) och sant!

[Regnfru]
0

Om bristningarna skulle synas mycket, så skulle jag lägga märke till dem ja.

Flubben
0

Om de inte är blekta så skulle man väl lägga märke till dem men tycker inte att det spelar så stor roll och annars skulle jag nog inte märka dem, främst inte på någon annan. Jag var ca 14 när jag fick bristningar runt lår, rumpa och bröst. Hade två solar som bröst i princip, långa och många tydliga bristningar. 

Så när jag väl var hos läkaren så frågade jag om det gick att göra något åt, vilket det så klart inte gjorde men fick kommentaren att hennes dotter hade också bristningar men de blektes och nu när hon är nitton syns det inte alls. Nu är jag också nitton och tänker knappt på dem själv, de är bleka och syns inte på brösten om man inte tittar riktigt noga, men kan säga att som 14-åring var det inte så roligt att höra att det skulle ta fem år 😃

Cahira
4

#14 Tack, ja visst ar det. :) Tycker verkligen de ar jattevackra. Tittar pa mina egna och kommer ihag hur underviktig jag var och sjuk. Mina bristningar kom nar jag blev frisk. De visar hur mycket jag kampade, och att jag vann over min atstorning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[SophD]
0

Alla har väl haft eller har bristningar, i alla fall i stort sett alla.. Varför lägga ner energi på dom? Försöker intala mig själv det, dock svårt, hehe. Fick själv bristningar på rumpan när jag började träna.

Wony
0

Jag tänker en del på de jag själv har, men lägger inte någon större tanke åt om andra har det.

[sse_]
0

Vad skönt att dom flesta inte bryr sig! Ska försöka att ta på mig bikinin i sommar 😉 Det jag är mest orolig över nu är väl som sagt att få nya. Särskilt på magen. Det var det enda området som klarade sig när jag gick upp i vikt, och jag vill inte få bristningar där.. Självklart om jag blir gravid är det ju en helt annan sak.. men just nu, nää… Så fort jag ser något litet rött märke så blir jag så orolig över att det är en ny bristning, jätte jobbigt att behöva oroa sig så mycket över något så litet :/

[Eleya]
0

Nej, det är inget som besvärar mig. Varken på mig själv eller andra. :)