HJÄLP, tror jag är gravid...
Somsagt, jag är jätteorolig att jag är gravid! Vill inte alls ha barn just nu så kommer isåfall göra abort, men det är ändå en livsomvälvande grej ju så behöver lite råd…
Slutade med ppiller för mer än ett halvår sen och har sen dess använt pessar pga vill slippa hormoner, men har varit dum i huvudet och lat och ibland när min pojkvän och jag haft sex har jag kommit på mitt i att jag inte har pessaren i men struntat i det, har tagit akut ppiller de gångerna, men senaste gången, ca 2-3 veckor sedan?) struntade jag i det av någon anledning… Har nu bestämt mig för att sluta va så slarvig och idiotisk!
Och nu är min mens sen, skrev inte upp senaste datumet jag fick det men tror det var runt 5 maj och isåfall är den JÄTTEsen, men har ignorerat detta då jag är så orolig över att jag är gravid…
VILL VERKLIGEN INTE VARA DET, tar emot att köpa ett test oh kolla, känns som min värld kommer rasa ihop… bara för att jag var dum i huvudet en gång.. dock är inga preventivmedel 100% men ja ni fattar.
Behöver bara lite stöd och någon att berätta för, ska prata med min pojkvän men känns som han kommer bli arg på mej för det är ju mitt fel isåfall och allt bara tar emot, hjälp…. Har iallafall ont i bröstvårtorna och kissar massa och gasig i magen, som jag läst nu kan vara tecken på graviditet…
Är så himla orolig och ledsen, och arg på mej själv..
Försök att inte stressa upp dig, det kan göra att mensen dröjer. Ventilera här och med din pojkvän. Köp ett test, så slipper du oroa dig. :)
Förstår din panik, var där i höstas. Men ju mer jag stressade desto längre dröjde mensen (flera gravtest visade negativt). Till sist kom den, när jag försökte att inte oroa mig. Även om det tar emot, köp ett test som sagt!
[tillägg]: ömma bröst, gaser och kissnödighet är ibland tecken på att min mens är på gång. lite molande värk under naveln också. Har inte alltid varit så och är inte varje gång. Ville mest poängtera att det kan finnas andra anledningar till att du känner som du gör. Men står fast vid att ett gravtest är bäst just nu ;)
Att dra ut på tiden är inte så bra eftersom det blir bara jobbigare för än att göra sen abort om du väljer att göra det. Jag skulle köpa test o se eller vända mig till gyn för göra testet + samtal i samma veva.
Tack för ditt svar! Jo jag försöker tänka på att sluta oroa mej men det går inte! Det ligger där i hjärnan hela tiden och gnager… Dessutom har jag varit väldigt stressad sista månaden så kan ju bero på det med, men har aldrig hat såhär ont i BARA bröstvårtorna förut.. superkonstigt!
Men ska prata med min pojkvän och sen om jag vågar uppbåda mod till det köpa ett test…
Oroa sig inte är inte det optimala att säga. Det gör inte saken bättre. Men se till att kolla och få det ur världen. Beroende på vilket svar du får så får du lösa problem utifrån det. Jag själv trodde att jag fått en sjukdom här för någon månad sedan. Vid första testet var ångesten stor. Trodde aldrig att jag skulle kunna leva normalt till det andra. Meb tiden gick och jag lugnade mig och jag gar inte sjukdomen. Så andas och ta det lungt. :-)
Jag håller med #1 ! Försök andas , du kan inte vara långt gången om du nu skulle vara gravid , desto tidigare det är, desto lättare , mensen kommer inte komma fortare för att du oroar dig , prata ut ordentligt med din kille , få honom att förstå att du behöver honom vad som än ska hända och ske . Lite slarvig ja, men vafan , vi är bara människor, klandra dig absolut inte för det ! Saker kan hända lätt , och så blir det inte som man tänkt sig , finns nog flera i din sits ang lite slarv runt preventivmedel, jag har varit exakt likadan :$ Ta kontakt med familje läkare och be om att få göra ett grav test , det kanske inte känns tryggare ? Hoppas det löser sig oavsett vad ! Jag tror på dig ! KRAM
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
3. Köp testet så slipper du grubbla mer över det. Antingen är du gravid eller inte. Ta dig mod det är alltid skönt om man har med sig sin pojkvän med på tåget ;)
Tack för era svar, känns tryggare när man berättat för någon och fått ventilera, och få tips…
Har skrivit till min pojkvän nu, han slutade troligtvis nyss jobbet så han ser det väl när han kommer hem…
7 Bra att du tala om det då kanske han kan köpa testet och vara med dig när du gör testet (imorgon eller de närmaste dagarna)
Ja förhoppningsvis… Känner mej som ett vrak just nu :(
9.du ska inte måla fan på väggen 😉
Nej haha borde väl inte det! Har pratat med pojkvännen nu och känns lite bättre nu, när jag vet att han vet och stöttar mej vad som än händer! Ska gå o köpa test såfort jag går upp imon!
Köpte du testet och vad visa det?
Ja jag köpte ett test innan! Det var negativt!! JÄTTELÄTTAD, men fanns ju två i paketet så om jag inte får mens i veckan så testar jag igen, fattar inte vad den håller på med! (kroppen) Slutade ju dock med p-piller för ett tag sen så kanske kroppen som är lite förvirrad och håller på att rätta till sej, den var ju inte jätteregelbunden innan jag började med piller, men nu är den ju väldigt sen!
Nu hade du tur. Se till att skydda er om ni inte vill ha barn.
Dagenefterpiller är inget preventivmedel och är inte bra för kroppen.
Ja jag vet, är så arg på mej själv att jag slarvat med det, aldrig mer!
13 skönt o höra, jag hoppas att kroppen ställer in sig i normalläge och att du får tillbaka rutinen på mensen.