Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1712 ggr
[Aprilbarn]
0

Mens kom igen?

Jag åt minipiller innan man blev nerstämd och bara grät så slutade för hade även blödningar hela tiden. För 3 dagar sen slutade det komma blod när jag kissade. Igår hade jag sex och allt gick bra. Sen Idag hade jag sex igen och det började blöda under tiden. Jag ska inte ha mens nu om kroppen inte ändrats så något hänt. Vad kan det bero på? Jag har verkligen fått tillbaka mens. Det blöder fortfarande så var inget litet. Kan jag fått tunna hinnor eller något där inne efter minipillren som gör mig känslig? Bör jag beställa tid och kolla så allt är rätt?

Karmatarerskanise
1

Det kan ta tid för kroppen att bli normal igen när man slutat med piller.

[Aprilbarn]
0

Så den kan försvinna och komma tillbaka? åt bara minipiller 5 veckor. han kom så djupt några gånger att det gjirde ont, antar han rörde livmodertappen eller vad de heter. Kan de ha gjort att mensen kom?

petterssonP
0

Alltså om man rör livmodertappen så kommer inte mensen utan ibland så kan killen komma djupt in och en hinna eller något gick sönder eller blev skavt, det var något med slemhinnan har jag för mig.. inget farligt men försök undvika sex tills du slutar blöda :)

[waves]
0

Håller med båda ovanstående.

Det kan dels ta lite tid innan kroppen återställer sig. Eller också pga torra/spruckna slemhinnor.

[Aprilbarn]
0

Jo ska inte ha sex tills det är bra. Men borde jag gå och kolla mig? Slutade med pillrena den 2e efter att ha blött i 4 veckor. Borde de inte sluta? Slutade som sagt 3 dagar men kom tillbaka efter sex. Varit med om sexuella övergrepp (om tvingad till oralsex räknas som övergrepp) så har himla svårt att gå till en gynekolog. Får panik om någon kollar på mig där nere. Får panik om min kille rör mig med handen där också. Känns konstigt att det aldrig tar slut :/ börjar bli orolig. Men tänkte vänta veckan ut. Blöder jag fortfarande på måndag får jag väl ta och ringa och boka en tid och prata. Tack för hjälp och stöd

petterssonP
0

Blödningen läker, inget att oroa sig för. När man tar minipiller eller ppiller och sen slutar med det så behöver kroppen tid att srälla om sig också, det kan bli blödningar allt från 1 dag till 1månad mer eller mindre. Det kommer gå över och det är inget farligt så jag tycker du inte behöver oroa dig i onödan nu :) slappna av och va glad :) det går över snart ska du se

Karmatarerskanise
0

#6 Blödningen läker inte eftersom den inte beror på något oläkt!