Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4044 ggr
Anonym
0

Ont i livmoder

Har sedan igår haft ont i magen/livmodern (vet inte riktigt vad man ska säga, men under naveln) när jag spänner mig dvs även när jag kissar, bajsar.

Äter p-piller och har haft lika riklig mens som alltid, 3-5 blödardagar varje månad, hade mens för ca två veckor sedan.

Kom som sagt pang bom igår. Är ingen huggande smärta utan känns bara som att man skulle ta sina händer och trycka hårt på magen. Inga andra symptom.

Anonym
0

Smärtan har under dagen minskat mer och mer och jag har nu knappt känningar av smärta.

Vill dock ändå väldigt gärna ha ett svar på vad det kan vara eller om någon annan varit med om liknande!

IceTee
0

Obalans i hormonerna lite granna antagligen, precis som man ibland kan få en oförklarad smärta i ena benet som sen försvinner eller i armen! Gick det över är det antagligen bara dina muskler som fick för sig något fånigt

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
0

#2 Tack för svar! Då är jag lite lugnare.
Allt fungerar ju som det "ska", annars så att säga. Hade givetvis kollat upp det om det fortsatt, men är alltid nyttigt att höra vad andra har att säga om man är orolig tycker jag.

farvendal
0

Jag fick exakt samma smärta för ett par månader sedan! Drog till Hälsocentralen, som såklart inte hittade några konstigheter (tycker dock inte de kollade speciellt noga heller).. men efter några dagar gick det över.

Äter dock icke piller, men har p-plåster

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

bohan85
0

Har du ont strax under naveln är det troligen inte livmodern just för den är belägen mycket längre när när man inte är gravid.

Anonym
0

Precis under naveln kanske var lite fel. Kände efter noggrannare sen och det var kanske en decimeter nedanför eller så. I vilket fall så är smärtan helt borta nu.

Anonym
0

Fick blod på papperet nu när jag var på toa. Inte så att det forsade, men ändå så att man såg att det var blod. Dumma hormoner, tidigt missfall!? Klockan kanske är lite väl nu, men får kolla upp det. :(

Anonym
0

Tillägger att jag ätit p-piller i flera år och (vad jag minns) aldrig haft mellanblödningar.

MsSofieG
0

Det kan komma mellanblödning flera år in i användade av hormoner. Jag fick min första mellanblödning efter jag använt p piller i 4 år.

IceTee
0

1,5 år in på användandet på p-ring fick jag lite ont och sedan en mellanblödning. Det är helt normalt!

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
0

Tack så mycket för era svar! Blöder fortfarande idag, men påminner precis om hur det är på slutet av min mens liksom. Lite brunaktigt väldigt lite blod.
Har ju inga andra "problem", så då kan det säkerligen vara en mellanblödning då, det kändes ju mest logiskt, bara det att jag , vad jag minns, aldrig direkt haft det mer än när jag skjutit på mensen.