Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 713 ggr
Gaiezza
0

Riktigt orolig och rädd

Jag hade sex i fredags, kondomen sprack och han kom i mig. Åkte till ungdomsmottagningen dagen efter och dog ett dagen-efter-piller. Sjuksköterskan sa att kan kunde få en liten blödning av pillret, men det har jag inte fått.. Är det ett dåligt tecken? Vet inte om jag hade ägglossning under sexet eller så? Ska tillbaka om ca tre v och göra graviditetstest iaf. Men, hur stor är chansen nu att jag faktiskt är gravid? Frågar detta då jag är helt okunnig om dagen efter piller osv då jag ALLTID varit sjukt noga med kondom osv. Rätt grupp?

Bacon, svaret är bacon. 

Misarn
0

Alla får inte en blödning av "dagen efter piller" det finns många bieffekter och alla reagerar olika. Hur stor chansen är att du är gravid är omöjligt att svara på tyvärr.

viktoria91
0

Jag fick aldrig blödning eller kände av någonting när jag tog ett sådant.

[rumelle]
0

Med dagen-efter-piller är det ungefär 20 av 100 som blir gravida, så det ger ju lite sämre skydd än vanliga p-piller. Sen är det som sagt olika om man får en blödning eller inte. Det behöver inte betyda att du är gravid om du inte får någon blödning. Men det är bra att du har en tid för ett graviditetstest inbokat. Om du har fler funderingar kan du ju alltid ringa din barnmorska och prata. De brukar vara väldigt bra på att ge lugnande råd om man är orolig.

[Devya]
0

Jag fick inga symptom då jag tog pillret. Eller jag mådde lite illa men det kanske också var inbillning.

[Eleya]
0

Jag råkade ut för samma sak som du 2 ggr med att kondomen sprack..båda ggrna nära eller strax efter ägglossning. Tog akut p-piller snabbt som fasiken och blödde ej.

Det är bara ett G-test som kan bekräfta om du inte blivit gravid eller om du får din mens som vanligt och att den är som den ska.

Lycka till!

[waves]
0

Jag har behövt ta dagen-efter-piller totalt tre ggr innan jag började med p-piller och jag fick aldrig någon biverkning. Skönt om man slipper biverkning, men de vill nog tala om att man kan få det, så man inte blir rädd om det börjar blöda osv.

Bara att vänta och ta ett test senare, men när man tar det inom rätt tid, så tycker jag risken känns ganska liten att man blivit gravid.

Gaiezza
2

Tack allihopa gör svar! Men jag har fått min mens nu, altar att det då är ett bra tecken? (Den ska komma nu, vilket den gjorde) Kommer oavsett vad göra gravtestet, för säkerhets skull liksom. Kommer dessutom testa för klamydia och gonorre då jag aldrig gjort det och känner att jag lika gärna kan göra det när jag är där.

Bacon, svaret är bacon.