Vad ska man tro
Okej, jag vet att detta kan låta konstigt och jag överreagerar förhoppningsvis. Men just nu kan jag inte tänka på annat och ångesten blir för jobbig. Jag bara måste få ur mig detta! Jag hoppas verkligen att jag har tolkat det fel och att jag känner så här helt i onödan. Börjar iaf från början. När jag var 17 år träffade jag en kille på jobbet där jag praktiserade. Vi fick snabbt en bra kontakt. Jag mådde vid det tillfället ruskigt dåligt. Var nere i en djup och mörk depression, skar mig och åt inget osv. Vid ett tillfälle efter några veckor på praktiken fick jag för mig att kontakta denna killen och berätta hur allt stod till med mig, att jag skar mig och såna grejer. Jag ville bara att han skulle veta då vi jobbade såpass nära varandra. Efter det mejlet hände något och han tog till sig mig ännu mer. Allt utvecklades och efter några månader dök väl känslor upp också. Vi inledde något sorts KK förhållande.. Han var den person som betydde mest för mig. Det är tack vare honom jag lever idag! Han betyder fortfarande ruskigt mycket för mig för utan honom vet jag inte hur mitt liv hade sett ut. Vi har dock ingen kontakt idag och det känner jag inte heller att jag behöver. Jag behöver honom inte och vill inte ha honom i mitt liv. Jag är bara så glad för det halvåret vi fick tillsammans och för allt han gjorde för mig. Han fanns där dag som natt när jag mådde dåligt. När allt hade blåst över, jag mådde bättre och han inte hade lika stor plats i mitt liv längre, så tog min ena syster kontakt med mig och frågade om killen hade gjort något mot mig, för han var tydligen sån, en som satte på allt med två ben i stort sett. Sa att det inte hade hänt något mellan oss, för det behövde ju inte hon veta att det faktiskt hade gjort.. Men hon blev iaf glad för det för han var då inte mycket till att hänga i granen enligt henne! Jag kunde inte bry mig mindre. Jag ville och han betydde allt för mig under ett tag. Ångrar det inte för fem öre. Ska kanske tillägga att han är 17 år äldre än mig. Men iaf, jag var vän med honom på fb för ett tag sedan. Likaså två av mina systrar. Såg att han hade tagit bort oss alla tre och tänkte väl inte så mycket på det mer än att det kändes lite tråkigt. Vet att han har träffat mina systrar och så de senaste åren, umgåtts med dem och ja. Bara varit vänner. Igår såg jag att han hade taggat dem i ett inlägg på fb, han tackade för en trevlig dag med mycket lek med barnen och så. Nu kommer detta som jag reagerar på och hoppas på att det inte stämmer. Men han taggade mina systrar och min ena systers sambo, varav han skrev ett hjärta efter min ena systers namn. Hade han skrivit ett hjärta efter att han hade taggat alla människor och skrivit färdigt sin status hade jag inte reagerat. Men när han skriver ett hjärta direkt efter min systers namn och sen skriver vidare, så får det mig att reagera. Vad betyder det där hjärtat? Varför skrev han det bakom henne? Jag blir orolig.. Är det något på gång mellan dem så vill jag inte vara med.. Jag vill inte ha något mer med honom att göra och jag vill absolut inte ha honom i min familj. Han påminner om så mycket att det blir för jobbigt för mig. Jag har seriöst sån ångest att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Hade svårt att somna igår kväll och jag drömde även om detta i natt. Idag har jag inte kunnat tänka på annat och ångesten river. Jag hoppas så galet mycket att detta inte är sant! Att jag tolkar fel. Att han bara satte det där hjärtat på fel plats.. Jag hoppas jag hoppas. För jag vet inte hur jag skulle reagera om det skulle vara sant. Jag behövde bara skriva av mig lite i hopp om att ångesten ska lätta, jag har ingen vän jag kan prata om detta med och jag kan absolut inte prata om detta med min man. Så det fick bli här. Och jag hoppas att jag inte får för många negativa kommentarer. Är det sant och min syster äntligen har hittat kärleken igen så blir jag glad för hennes skull! För jag vet hur underbar den killen kan vara. Men jag vill bara inte vara en del av det..
Underbar? En 17 år äldre man inleder ett sexuellt förhållande med en deprimerad 17-åring som skär sig?
Och som sedan möjligtvis inleder ett förhållande med dennas syster? Inte speciellt underbar alls.
#1 Jag var med på det hela tiden. Hade jag inte varit det hade han inte kommit långt. Sen var det ju han som hjälpte mig tillbaka till livet. Det tog många månader innan det blev något mellan oss och då mådde jag mycket bättre och skar mig inte llika mycket. Så nja, jag mådde inte så dåligt just då. Även om jag var skör. Jag är en bra bit över 20 nu, så det är en del år sedan han fanns där för mig. Jag struntar fullständigt i om han blir tillsammans med min syster eller inte. Jag vill bara inte ha honom i mitt liv igen trots allt han gjorde för mig.
Tycker du ska berätta för din syster. Inte säkert hon vill ha en man som varit på en skör 17 åring när han var dubbelt så gammal.
Annat kan du inte göra om du inte väljer att inte ha någon kontakt. om det nu är som du misstänker.
Nej, en sådan man hade jag inte velat ta i med tång ens. Det låter ganska äckligt.
Eftersom min ena syster typ "varnade" mig för honom när jag var 17 så borde hon veta hur han har varit. Så det har nog hon redan meddelat min andra syster. Så omedveten tror jag inte att hon är. Sen är det upp till henne hur hon vill göra. Om hon vill inleda något med honom eller inte. Hon är vuxen och likaså han. Han har både varit gift och fått barn de senaste åren. Så han har allt vuxit till sig också. När jag lärde känna honom så såg han ut att vara max 25 år och klädde och betedde sig så med. Man kunde absolut inte tro att han var en dag över 30. Och det bidrog väl med till att jag lät det gå så långt. Så att berätta för min syster och låta hela världen få veta vad som hände några gånger när jag var 17 tänker jag inte göra. Hon är vuxen och har känt honom längre än vad jag har gjort. Det är hennes val, tänker inte lägga mig i.
5 Det är ju inte hennes val så länge hon inte vet vad han gjort. För att kunna göra rätt val bdhöver man veta vad mannen gjort mot ens egen syster.
Din andea syster vet att han kn#llade runt. Det är inte samma sak som att ta ens lillasyster när hon mår som sämst. Minderåriga lillasyster dessutom.
Han gjorde mig inte illa för guds skull! Och jag mådde inte som sämst då. Jag mådde som sagt mycket bättre och det var väl därför det blev som det blev. Jag ångrar som sagt ingenting men det är heller ingenting jag vill att hela världen ska veta. Han har varit gift med en som är ca 14 år yngre än honom. Tror de skilde sig förra året. Så ja. Min syster vet att han har varit med många unga. Att han har varit med mig också är ingenting hon behöver veta.
Jag vet liksom inte ens om det där hjärtat betydde något.. så varför ska jag berätta något för min syster när jag inte vet? Det tänker jag absolut inte utsätta mig själv för.
#7-8 Hade jag varit din syster hade jag velat veta. Det kan jag lova! Det är fortfarande en helt annan sak att han varit gift med en yngre. Du var bara 17 år och svag. och du är en syster.
Det är ju du som verkar tro att det är något. Svarar utifrån att det eventuellt är så.