Tråkigt Sexliv
Jag och min man har alltid sex på samma sett som för 10 år sedan. Jag börjar bli trött på det och känner att jag vill ha lite mer spänning. Vi är trygga med varandra och vet var de är skönt. Men något som kryddar upp sexlivet skulle inte skada. Såg för någon månad sedan att någon dela en länk till en film på Swefilmer.com som handlade om hur man livar upp sexlivet. Jag skulle se den någon dag efter men kunde inte hitta den. Någon som vet vad den heter? Det skulle vara så snällt om någon ville hjälpa mig. // kvinna 43 år
Har du någon aning om vad du skulle VILJA prova på?
Det finns ju massor nya saker som man kan lägga till i sin repertoar. Nu vet jag ju inte vad ni har i ert "grundutbud" men testa nya ställningar, minns för många år sedan då en pojkvän ville testa en variant som heter "stålmannen" vi skratta så vi höll på att storkna när vi inte fick till det enligt instruktionerna.
Annars kan man också titta på det som är lite mer förbjudet, smisk kan ju variera från jättelätt till rejält hårt, med eller utan tillbehör. Men då rekommenderar jag att man läser på litet om hur man smiskar och utövar "tillbehörssmisk" så man gör det på ett tryggt och bra sätt.
Anala lekar, anala leksaker under själva sexet. Strap-onsex för bägge, som tjej kan det ju vara trevligt att få två på en gång. Alternativt om killen gillar analt så kan han få en strap i rumpan. Men precis som med allt annat så läs på, och börja smått, en del killar har ju problem med homofobi när det kommer till rumphålet. Samtidigt så kan man komma åt prostatan för annorlunda stimulans för hans del.
Rollspel, gå ut på krogen och ragga upp varandra. Lek doktor/sjuksköterska, polis/fortkörnings-bilist, eller andra konstellationer som skapar en viss maktförskjutning. Eller när man ändå pratar om maktförskjutning BDSM kan utföras i allt från jättelätt och oskyldigt till rätt extrema grejor (filmen SM-rechter, på IMDB baserad på sann historia)
Men syvende och sist så är det er kommunikation som sätts på prov, om du inte vet vad du vill ha mer av, eller vad du vill ändra på så kommer det bli svårt och din partner kommer få prestationsångest. För om du inte vet vad du vill hur ska då din partner veta det? Det är skitsvårt att ta upp en fantasi eller något man vill prova på, men när man väl gjort det och det faller i god jord så är det en enorm lättnad och ökar tilliten i relationen. Vilket är väldigt skönt.
Sen har jag kanske föreslagit saker som är otänkbara i dagsläget och det är helt ok det också, de kanske kan tjäna som fantasier och rätt som det är så sitter ni där en dag och har provat något ni aldrig trodde ni skulle testa ;)