Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1170 ggr
[Pentium]
0

Extrema moderskänslor!

Jag vill egentligen bara skriva av mig lite och kanske t.o.m någon här kan känna igen sig?

Som rubriken lyder, jag har extrema moderskänslor!
Jag fyller snart 21 och på något sätt känner jag mig stressad med att skaffa barn (även om det är en väldigt ung ålder).
Jag vill ha barn innan jag är 25 och jag vill helst ha innan min stora syster.

Och det är inte bara det att jag vill ha bara för att jag vill ha, utan jag läängtar verkligen efter barn!
Ser jag en gravid kvinna (speciellt om dom är yngre än mig) blir jag så sjukt avundssjuk.
Och igår fick jag reda på att en kompis till mig är på smällen…

Hade jag kunnat skaffa barn idag så hade jag gjort det.
Jag bor hemma, är arbetslös, är SINGEL och dessutom oskuld (Y)
Så jag är fullt medveten om att det aldrig skulle fungera i dagsläget.

Jag kan sitta och fundera på "Får jag kille då och då så kan vi skaffa barn inom såhär lång tid".
Och sen kan jag gå runt och oroa på mig "Tänk så är jag en av dom stackarna som aldrig kommer kunna skaffa biologiska barn?"
För min mamma tog det 3 år innan hon blev gravid så kanske har man dom generna "/

Jag vill dessutom ALDRIG läsa några "Förlossningshistorier" för jag vill då inte ha reda på hur smärtsamt och jobbigt det kan vara.

Detta känns ganska sjukt när man skriver det såhär, men det är sådana här "Barn-perioder" jag kan få :/

[Regnfru]
6

Tja, blir du väl gravid så rekommenderar jag dig att ta reda på hur en förlossning går till. Annars kan det bli ganska otrevligt.

ChristineL
3

Att ha moderskänslor är inte samma sak som att vilja ha barn.

Dessutom, valde ts att ta bort sig lika snabbt som hon skrev detta, nödvändigt?

Sjöstjärna
7

För mig låter det som om det här egentligen kan handla om något annat än själva moderskapet och barnet. Att det t ex är viktigt att få barn innan din syster får mig att undra vilka känslor som ligger till grund för den här extrema barnlängtan. Det verkar också som om du löper ganska stor risk att ta första bästa kille bara för att få möjlighet att avla ett barn, en metod som inte är att rekommendera och som du kan komma att ångra senare. Jag föreslår att du tar dig en ordentlig funderare på vad allt det här egentligen handlar om. Vilka känslor eller upplevelser du kanske försöker glömma eller dölja med hjälp av ett barn, och börjar med att hantera dem istället. ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Nelley]
1

#2 Ville väl göra anonymt fast hade inte insider…