Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 2724 ggr
Anonym
0

Bota pedofili?

Kan en person som tänder på prepubertala flickor någonsin bli fri från detta? Kan samtalsterapi få dom att sluta tända på det?

Lexie82
0

Jag har läst om dömda pedofiler som fått terapi för att lära sig att "avsexualisera" barn. Sen om det gör att personen istället lär sig tända på vuxna personer eller om de bara lära sig att inte direkt tänka "SEX" när de ser barn vet jag inte.

[T-Johan]
0

Mentalhygien! Men blir vad man matar sinnet/hjärnan med.

dbIII
2

Nej

Saffran0Spice
6

Dom kan aldrig bli friska - MEN dom kan lära sig kontrollera sina begär och lära sig leva ett normalt liv utan att falla för begären, men sedan så kommer de antagligen alltid finnas där och de kommer alltid vara en risk runt barn och prepubertala tonåringar.

vallhund
4

Pedofili handlar inte bara om flickor, utan även pojkar.

Pedofili är en sexuell läggning precis som homosexualitet o går inte att "bota" om man nu inte vill ägna sig åt metoder à la Clockwork orange.

Däremot kan man med hjälp av terapi lära sig att kontrollera ev dålig impulskontroll, dvs inte ha behov av att vara sexuellt aktiv med barn.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anonym
0

Detta gäller en man som bara tänder på flickor. 

Kan en sådan man älska en vuxen kvinna?

Saffran0Spice
1

#6 svårt att säga, det är ju helt individuellt.
Pedofiler ligger på olika nivåer, alla har inte samma begär eller drift.

Personligen tror jag att de kanske kan lära sig älska vuxna, eller enkelt älska vuxna men aldrig på samma sätt som de älskar barn.

Anonym
2

Älskar barn? Trodde mest det gällde kåthet.

Saffran0Spice
0

#8 Ja, men i ''deras värld'' kan det vara en form av att älska då dom har en skev bild av vad kärlek och sexualitet är.

Lexie82
1

Jag undrar över vad som fick dig, TS, att ställa frågan. Min första tanke när jag läste inlägget var att du känner någon som visat sig vara pedofil, alternativt att du själv haft sådana böjningar.

Men när jag läser dina kommentarer efter det så tänker jag att det kanske inte är fullt så enkelt.

Den här mannen som tänder på prepubertala flickor.. Hur gammal är han själv? Tänder han på "verkliga flickor", porrfilmer eller både och? Vill han göra något sexuellt med flickor på riktigt?

Anonym
0

Ja vist är frågan provokativ!

Lexie82
0

Njae, snarare intressant.

Med tanke på vad du skrev i #8 så låter det som att det kanske är någon du känner/har en relation med som kollar på porr med prepubertala flickor.

En fullt utvecklad pedofil brukar, som jag förstått det, sällan ha några som helst känslor för vuxna kvinnor, vare sig känslomässigt eller fysiskt. Jag kan ha fel i det, men det är den uppfattningen jag fått.

Därför frågade jag i vilken utsträckning han tänder på dessa småflickor.

[Eleya]
3

Hmm..intressant ämne!

Jag tror helt klart att det är så otroligt olika när det kommer till pedofili, ingen är den andra lik. Jag har haft oturen att få en återfallspedofil till styvpappa när mamma gifte om sig.
Han manipulerade sig till äktenskapet med löften om säkerhet och trygghet och var tidigare dömd 2 ggr för sexualbrott som vi aldrig fick reda på, jag vet med säkerhet att han dömdes för sexbrott på sin egen dotter innan vi kom in i bilden.

Jag var hans objekt tills allt uppdagades när jag var 11 år, då var jag 4½ år när det började. Inga våldsamma övergrepp, men jag drogades med sömnpiller ett antal tillfällen och väcktes flera ggr i veckan när han var uppe på nätterna. Allt skedde utan mammas vetskap, hade hon vetat tror jag hon puttat ner honom från balkongen.

Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård i endast 1 år (Detta för att han ej var våldsam och mycket sympatisk under utredningen). Sann psykopat som tom lurar systemet fullt med "experter".

Under vården fick han specialinriktad terapi för att bli kvitt hans besatthet och såklart manipulerade han sig ur det med.
Nu under åren har han nog låtit bli underåriga tjejer, men han gifter sig ständigt med importfruar som är 18+ och avlar fler och fler barn..det är fruktansvärt och vidrigt och hemskt synd om de unga tjejerna som bara vill skaffa sig bättre liv..

Så nä, jag tror inte alla kan bli "botade", de kan nog bara hitta andra sätt att leva ut dem legalt.

Denna kommentar har tagits bort.
Anonym
0

#10 30 årsåldern.

Han tittar i tex badkataloger och på foton från familjers semestrar där flickorna har bikini. Men även vanliga foton med kläder på. 

Inga filmer eller annan porr. 

Vem det gäller låter jag vara osagt. Mannen kommer inte i kontakt med barn i vanliga livet och har aldrig begått övergrepp.

Lexie82
2

#15 Nej, ingen här har väl egentligen något intresse av att veta vem du pratar om.

Skulle han vara orolig för att i framtiden begå brottsliga handlingar kan han ju söka hjälp för det, men "bota" tror jag inte går, snarare att man kan hjälpa honom att hantera det.

Anonym
0

#15 Så hans partner kan lika gärna göra slut? Han kan inte älska henne då? Han påstår att han gör det.

Lexie82
1

#17 Naturligtvis inte. Om han gillar att titta på småtjejer så är det visserligen inte bra, men det behöver inte betyda att han är fullfjädrad pedofil. Det finns en hel uppsjö med fetischer eller helt enkelt saker man tänder på utan att det för den delen betyder att man inte tänder på någonting annnat.

Tänder han på sin partner så är det väl ingenting att bråka om, så länge problemet inte är så stort att han inte kan låta bli att titta på småtjejerna.

[tk1971]
0

Skulle DU kunna förändra dina sexuella preferenser till nåt helt annat? Nej, jag tror inte det går.

Lexie82
0

Beror väl på, man behöver ju inte leva ut alla sina sexuella preferenser. Min pojkvän till exempel har en hel lista med grejer han tänder på, men han får ju hålla sig till att leva ut de grejer som jag gillar.

Som sagt, det beror ju på hur stark böjningen är och om det är det ENDA han tänder på.

Lexie82
0

och så klart om partnern kan leva med att han tycker småtjejer är tändande

Anonym
0

Tydligen har de bra sex några gånger i månaden. Men han rör aldrig hennes bröst. Kanske beror det på detta som hon nyligen uppdagade. Hon litar ju inte på det han säger med tanke på det hon nu fått veta efter att hon hittade sidor med dessa bilder på.

Jag förstår henne. Är hon bara någon han har för att verka normal utåt? Blir han kåt om dom är någonstans och det finns barn där? Tänder han alls på henne eller är sexet bara för att få utlopp?

Anonym
0

Förresten jag letade efter någon sida för anhöriga till pedofiler men hittade ingen. Finns inte det? Hon behöver prata med likasinnade.

kiwifågel
0

Det finns ngn linje man kan ringa på och maila också tror jag som heter Preventell, om man är orolig över sin sexualitet. Vet inte om det går att få råd om man bara är anhörig dock men de kanske har tips vart man kan vända sig.

xxmammaxx
0

Nej gud det tror jag verkligen inte.

Lexie82
1

#22 Om han verkar tända på henne kan ju egentligen bara hon svara på. Vad gäller om han tänder på andra.. Det är väl ingefär som att min kille gillar något attribut som jag inte har. Jag har t ex stora bröst och är mullig. Kollar han på porr med smala tjejer och små bröst så innebär ju inte det att han tycker mindre om mig för det. Eller om han ser ANDRA tjejer med stora bröst så kan han säkert uppskatta synen, men det betyder inte att han vill vara med någon annan än mig.