Ont i ljumsken
Spontant tänker jag träningsvärk (ja, det kan man få utan att ha gjort något jättespeciellt).
Du kan också ha sträckt dig och fått ont där. Jag har gjort så flera gånger och det gör ont någon dag sådär men sen går det bort av sig själv. Det kan göra riktigt ont om du sträckt dig ordentligt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Om höftleden är dålig brukar det göra väldigt ont i ljumsken bl.a precis där du ringat in.
Kan även vara så att du slitit sönder ett av muskelfästena till den fyrhövdade lårmuskeln. Ganska typisk idrottsskada bland bl.a skidåkare, fotbollsspelare.
Om det är så att du fått ditt onda akut strax efter en idrottsutövning borde du söka läkarhjälp och få undersökt om det borde opereras. En sån operation ska göras ganska snabbt efter att fästet gått sönder.
Om du trycker på motsvarande ställe i andra ljumsken.. hur känns det då?
Jag tycker för övrigt att du ska ringa 1177 (sjukvårdsupplysningen) så du får prata med proffs och slipper oroa dig!
Lycka till och hoppas det går över snart!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ägglossning kan ju göra väldigt ont
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Hej alla och förlåt för sjukt sent svar! Ägglossning vet jag precis hur det känns och det var en annan sorts smärta. Dock kollade jag aldrig upp det och har inte fått det igen så det är skönt… Hoppas det inte kommer tillbaka :)
Det kan varit en svullen lymfkörtel för de kan göra väldigt ont och det försvinner när infektionen försvinner
Kanske! Hur får man sånt då? Är det som att bli förkyld typ?
Ja det kan man få av ett vanligt virus.