Gryniga flytningar
Mina flytningar har förändrats den senaste veckan och blivit väldigt tjocka och lite klumpiga/gryniga. De luktar syrligt, inte illa, och kliar inte. Måste det vara något fel? Gryniga flytningar brukar ju vara en indikation på att något inte är som det ska men jag har ju inga andra symptom.
Ägglossning kanske? Eller obalans i underlivet, det behöver inte klia eller göra ont.
/Christine
#1 Är gravid så ÄL är det inte. Obalans, menar du pH då?
#2 Svamp har jag haft men det brukar ju klia något vidrigt, det här kliar inte alls.
#4 Tack! 🙂
Aha, ja Svamp är som sagt väldigt vanligt när man är gravid. Och bara att vara gravid gör ju att kroppen kan bete sig lite hur som helst så en obalans med ph-värdet vore ju heller inte konstigt. Ta upp det med bm nästa gång du är där.
/Christine
Jag har samma som dig, är gravid och har gryniga flytningar och det är Svamp jag har utan andra symptom än just gryniga flytningar så det skulle mycket möjligt kunna vara Svamp du har. Min läkare sa att jag kunde behandla om jag ville men att det typ var onödigt då jag både var symptomfri (alltså fri från smärta och kli) samt att det kommer väldigt lätt tillbaka när man är gravid. Men prata med din BM som #6 säger, är bästa sättet att veta säkert.